معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 

بازار سلامت؛ اشباع از داروهای جنسی!

 
بازار سلامت؛ اشباع از داروهای جنسی!

این متخصص بیماریهای داخلی از بروز سکته های قلبی و مغزی، تنگی نفس، نابینایی ناگهانی، بالا رفتن فشارخون و مرگهای ناگهانی به عنوان عوارض استفاده از داروهای جنسی نام برد و افزود: متاسفانه علت بروز مشکلات …

ارتقای سطح آگاهی های بهداشتی جامعه باعث شده برخی سودجویان از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و بازار سلامت کشور را از وجود داروهای جنسی اشباع کنند. در حالی که پزشکان معتقدند استفاده نادرست از این قبیل داروها، عوارض ناگوار و خطرناکی به دنبال دارد.

به گزارش مهر، واردات بی رویه و قاچاق محصولات جنسی و تبلیغات بی رویه این قبیل داروها از شبکه های ماهواره ای باعث شده که میل به استفاده از داروهای جنسی در جامعه افزایش یابد. به طوریکه هم اکنون می توان به راحتی این قبیل داروها و محصولات را در سوپرمارکتها و فروشگاههای لوکس پیدا کرد. در حالی که فروش این قبیل کالاها در مکانهایی غیر از داروخانه ها غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

تبلیغات گمراه کننده و پوچ

دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به تبلیغات زیادی که در ارتباط با داروهای جنسی دیده می شود، گفت: تبلیغات گمراه کننده داروهای جنسی که اغلب از طریق شبکه های ماهواره ای دیده می شود فقط به خاطر مسائل اقتصادی و مالی شرکتهای بزرگ دارویی در خارج از کشور است.

وی با تاکید بر غیر ضروری بودن استفاده از این قبیل داروها توسط جوانان، افزود: مصرف این داروها نه تنها مفید نیست بلکه باعث بروز مشکلات جسمی نیز می شود.

این متخصص بیماریهای داخلی از بروز سکته های قلبی و مغزی، تنگی نفس، نابینایی ناگهانی، بالا رفتن فشارخون و مرگهای ناگهانی به عنوان عوارض استفاده از داروهای جنسی نام برد و افزود: متاسفانه علت بروز مشکلات جنسی افراد جامعه ناشی از مسائل روحی و روانی و اقتصادی است.

خسرونیا با تاکید بر غیر ضروری بودن تبلیغات و مصرف داروهای جنسی در فضای کنونی جامعه ، تصریح کرد: استفاده از این قبیل داروها می بایست حتما تحت نظر پزشک باشد.

وی افزود: استفاده از داروهای جنسی به دلیل اینکه سازنده این قبیل داروها نامعلوم و نامشخص است، مشکل ساز بوده و می تواند سلامت افراد دچار اختلال کند. بنابراین قبل از استفاده از این داروها، باید علت مشکل توسط پزشک بررسی و سپس نسبت به تجویز دارو اقدام شود.

انتقاد از فروش آزادانه داروهای جنسی

دکتر محمدکاظم پورکاظمی، عضو انجمن داروسازان ایران با عنوان این مطلب که داروهای جنسی موجود در داروخانه ها دارای پروانه وزارت بهداشت هستند، گفت: طبیعی است که استفاده خودسرانه از این قبیل داروها مشکل ساز می شود.

وی از داروهای جنسی به عنوان داروهای OTC که تهیه آنها از داروخانه ها نیاز به نسخه ندارد، نام برد و افزود: استفاده از این قبیل داروها برای افرادی که سابقه بیماریهای قلبی، فشارخون دارند، مشکل ساز می شود بنابراین بهتر است افراد این داروها را از مکانهایی غیر از داروخانه ها تهیه نکنند.

این داروساز با انتقاد از عرضه و فروش داروهای جنسی در سطح سوپرمارکتها و فروشگاهای لوکس، اظهارداشت: قطعا کسی که برای تهیه این داروها به داروخانه مراجعه می کند، از مشاوره داروساز برخوردار می شود اما خرید داروهای جنسی از مکانهایی غیر از داروخانه ها می تواند مشکل ساز باشد.

فروش در سوپرمارکتها غیرقانونی است

دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو از غیرقانونی بودن فروش داروها و مکملهای جنسی در سوپرمارکتها خبر داد و گفت: حتی توزیع آن دسته از داروها و مکملهایی که مجوز وزارت بهداشت را دارند در این قبیل اماکن غیرقانونی است و تخلف محسوب می شود.

وی با عنوان این مطلب که سوپر مارکتها محل فروش دارو و مکمل نیست، در خصوص آن دسته از داروها و مکملهای جنسی که مجوز وزارت بهداشت را ندارند و در داروخانه ها عرضه می شوند، افزود: داروهای جنسی در داروخانه ها وجود دارد که مجوز وزارت بهداشت را دارند و فروش آنها قانونی است. اما وجود آن دسته از اقلامی که فاقد مجوز وزارت بهداشت هستند در داروخانه ها هم غیرقانونی است.

بروز سکته های قلبی و مغزی

دکتر ابوالقاسم رضوانی، کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت به عوارض ناشی از مصرف داروهای جنسی اشاره کرد و گفت: این داروها از طریق پرخونی باعث می شود که عروق قلب گشاد شود و بیماران قلبی که داروی نیتروگلیسرین (زیرزبانی) می خورند نیز باعث گشاد شدن عروق می شود. لذا، بیماران قلبی که از داروی جنسی نیز استفاده می کنند باعث می شود استفاده از این ترکیبات موجب فزاینده شدن گشادی عروق قلب شود که در خون رسانی بیمار اختلال ایجاد می کند.

وی همچنین استفاده از داروهای جنسی برای جلوگیری از انزال زودرس را خطرناک توصیف کرد و افزود: شاید استفاده از این داروها در کوتاه مدت باعث احساس سرخوشی فرد شود اما به دلیل ایجاد وابستگی، فرد مجبور است دوز دارو را زیاد کند تا به خواسته خودش برسد و همین مسئله ایجاد اعتیاد می کند.

این کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ترکیبات آمفتامین ها باعث افزایش فشارخون می شود، گفت: یک سری از داروهای جنسی منجر به بروز فشار خون می شود که بهتر است افراد برای استفاده از این داروها با پزشک مشاوره کنند.

امروزه انواع محصولات جنسی در بسته ها و اشکال مختلف در بازار داخلی کشور دیده می شود که البته نمی توان در مورد همه آنها به طور یکسان قضاوت کرد اما می توان این نکته را یادآور شد که قبل از استفاده از محصولاتی که هیچ سابقه ذهنی از مزایا و معایب آن نداریم و تنها به صرف تبلیغات است که علاقه مند به تهیه آن شده ایم، می بایست با افراد آگاه و متخصص در این حوزه مشورت کرد.




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:بازار سلامت؛ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاي استخوان چيست؟

این توصیه‌ها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها در سنین مختلف به یاد داشته باشید:



بین 10 تا 20 سالگی : 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز با خوردن غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر و سبزی‌های دارای برگ سبز دریافت کنید. دست کم سه لیوان شیر در روز بنوشید.



بین 20 تا 35 سالگی : باید دست کم روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت کنید. ورزش‌هایی مانند دویدن آهسته یا پیاده‌روی به استحکام استخوان‌ها کمک می‌‌‌کند.



بین 35 تا 50 سالگی : هنوز به دریافت روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارید، چرا که ممکن است کاهش تراکم استخوان از قبل آغاز شده باشد. با پزشک خود در مورد لزوم انجام تراکم‌سنجی استخوان مشورت کنید.



50 سالگی و بالاتر : اطمینان حاصل کنید که حداقل روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت می‌کنید و دست کم 30 دقیقه ورزش، سه بار در هفته یا بیشتر انجام می‌دهید. همچنین پزشکتان ممکن است مکمل ویتامین D برای شما تجویز کند.

 




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:غذاي استخوان چيست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


از کسانیکه از من مـــــــــــتنفرند سپاسگزارم ، آنها مرا قویتر میکنند
از کسانیکه مرا دوســـــــــــــــــــــت دارند ممنونم ، آنان قلب مرا بزرگتر میکنند

 

تا الان اينو ديگه نشنيده بودم كه اشتها چه رنگيه !

ولي وقتي خوندم فهميدم اشتهام سبز رنگه ! 

جالب بود شما هم با من در اين قسمت شريك باشيد ...

 

 

اشتهای شما چه رنگی است؟
 
نقش وجذابیت رنگ ها در سیری ، گرسنگی و اشتهای شما
 

دانشمندان عقیده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند.

رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست.

 

بازی با رنگها

رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست. برخی رنگ‌ها اشتها را سرکوب می‌کنند (که این مورد برای کسانی که قصد کم کردن کالری را دارند سودمند است) در حالی که سایرین سرعت تنفس و ضربان قلب را بالا می‌برند.

 

جذابیت رنگ

اما چرا؟ اصولا دو نکته در غذا هست که اشتهای ما را تحریک می‌کند؛ رنگ و بو. رستوران‌دارها و مدرسان آشپزی سال‌هاست که می‌دانند جذابیت غذاهای گوناگون با رنگ آنها ارتباط تنگاتنگی دارد. وقتی که در مجله‌‌ای مثل پردیس صفحات آشپزی را مرور می‌کنید، احساس گرسنگی به شما دست می‌دهد و این دلیلی ندارد جز اینکه شکل غذا موجب خروج نورون‌ها از هیپوتالاموس می‌شود و حس گرسنگی در ما بیدار می‌شود.

 

رنگ های خوراکی و غیرخوراکی

بسیاری از رنگ‌های سرد به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارند و متخصصان به تازگی موفق به ساخت آن شده‌اند. با این حال شما کمتر خوراکی‌ای پیدا می‌کنید که رنگ‌هایی مثل آبی را در خود داشته باشد. این رنگ با توجه به تربیت ذهنی ما به هیچ وجه اشتها برانگیز نیست و این موضوعی است که فراریان از چاقی باید به آن توجه کنند و رژیم خود را به نوعی رنگ سرد بزنند.

 

نارنجی: از آبگوشت تا آب پرتقال

دانشمندان عقیده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند. نارنجی جزء رنگ‌های گرم و مطلوبی است که به شما احساس راحتی می‌بخشد. مثلا برای وعده صبحانه استفاده از آب هویج یا آب پرتقال کاملا در خدمت کسانی است که دوست دارند صبحانه مفصل بخورند. زردچوبه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ادویه‌ها، رنگ نارنجی را به غذا می‌دهد و همین مسأله غذا را خوشمزه‌تر نشان می‌دهد. تجربه خوردن آبگوشت، نشان‌دهنده این است که قوم ایرانی با این رنگ الفت دیرینه دارد.

 

سبز: شکموهای سالم

سبز رنگ طبیعت، سلامتی و فراوانی است و طرفداران بسیاری دارد. به دلیل ارتباط رنگ سبز با طبیعت اغلب از آن به عنوان رنگی آرامش بخش یاد می‌شود و خوراکی‌های سبز رنگ در باور عمومی سالم و مناسب برای خوردن هستند. اگر شما به رنگ سبز علاقه دارید، می‌توانید از ترکیبات انواع سبزی‌های خشک و تازه و انواع صیفی‌جات در سفره خود استفاده کنید و تا می‌توانید بدون نگرانی آنها را میل کنید. البته برای برخی از ایرانی‌ها خوراکی‌های سبزرنگ اشتهابرانگیز هستند و تازه بعد از قلع و قمع کردن غذای سبز نوبت به غذای اصلی می‌رسد.

 

زرد: شادی شیرین

مهمترین ادویه‌ای که رنگ زرد را به غذا تحمیل می‌کند، زعفران است که طیفی تند از این رنگ شاد محسوب می‌شود. به غیر از این روغن‌های معطر سنتی و کره هم این رنگ را در خود دارند. رنگ زرد محرک اشتهاست چون موجب برانگیختن احساس شادی می‌شود. جوجه‌کباب یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که به این طیف نزدیک است. این روزها استفاده از فلفل زرد نیز به شدت مورد توجه آشپزها قرار گرفته است چون ترکیب اشتهابرانگیزی به غذا می‌دهد.

 

خاکستری: حالم بد شد!

رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند و حتی موجب دلزدگی شما از غذا خوردن می‌شود. به گفته پزشکان متخصص نکته مثبت این رنگ آن است که موجب کاهش اضطراب - در کنار آن اشتها - می‌شود. اگر می‌خواهید خیلی به خودتان سخت بگیرید در محیط خاکستری غذا بخورید.

البته این کاری است که باعث می شود خیلی از غذاخوردنتان لذت نبرید. به هر حال خود دانید.

 

قرمز: رنگ گرسنگی

رنگ قرمز از لحاظ احساسی فوق العاده قدرتمند بوده و سرشار از انرژی است. این رنگ، سرعت تنفس و فشار خون را بالا می‌برد و همچنین اشتها را تحریک می‌کند. به دلیل همین تاثیر اغلب در رستوران‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. اصولا قرمز رنگی تند و اشتهابرانگیز است که طیف مختلفی از غذاها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند. مهمترین رنگ‌های خوراکی هم از رنگ قرمز نشأت می‌گیرند. همچنین بسیاری از چاشنی‌ها سرخ‌رنگ‌اند. به نظر می‌رسد مغز ما دربرابر این رنگ کاملا تربیت شده است.

 

فیروزه‌ای: یار و یاور لاغرها

رنگ فیروزه‌ای اشتها را تحریک می‌کند. این روزها پاستاهای جدیدی به این رنگ تولید شده است اما بیش از آنکه این رنگ تعریف خوراکی داشته باشد، در دکور آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تصویری شامل دو رنگ فیروزه‌ای و نارنجی بر دیوار آشپزخانه آویزان کرده و هنگام صرف غذا به آن نگاه کنید، خیلی زود از شر هیکل لاغر و استخوانی خود خلاص خواهید شد.

 

آبی: لاغری همین جاست

سرمای رنگ آبی، در تضاد با اشتهاست. این رنگ موجب کند شدن متابولیسم شده و اثر آرامش بخش دارد. رنگ آبی قویا با احساس خونسردی و آرامش همراه است. به دلیل اینکه این رنگ به ندرت به صورت طبیعی یافت می‌شود، اغلب از آن به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند. بنابراین هنگام غذا خوردن یا آشپزی نباید از این رنگ استفاده کنید. بنا بر توصیه کارشناسان اگر قصد رژیم گرفتن دارید، بهتر است یک لامپ آبی روی سر یخچال قرار دهید تا میل به خوردن را در خود سرکوب کنید. همچنین می‌توانید از بشقاب یا رومیزی آبی استفاده کنید یا در یک فضای آبی رنگ غذا بخورید... البته اگر اضافه وزن دارید.




تاریخ: دو شنبه 26 دی 1390برچسب:اشتهای شما چه رنگی است؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


از کسانیکه از من مـــــــــــتنفرند سپاسگزارم ، آنها مرا قویتر میکنند
از کسانیکه مرا دوســـــــــــــــــــــت دارند ممنونم ، آنان قلب مرا بزرگتر میکنند

 

 

درود... 

استرس چيزيه كه خيلي از ما ها با اون مشكل داريم ...

البته معمولا استرس نوع هاي مختلفي داره و رابطه مستقيمي با ترس داره ...

حالا ميتونه ترس از امتحان و كنكور باشه ... ترس از رانندگي باشه ... ترس از لو رفتن رابطه سمر و مهند در عشق ممنوع باشه ... هر چيزي ميتونه باشه ! 

ولي راههاي مختلفي براي دفع استرس هست كه شايد براي شما جذاب باشه ...

البته از دكتر گيريزوف نشنيده نگيريد كه ميگه بهترين راه دفع استرس داشتن اعتماد به نفس خيلي كاذب (يه چيزي تو مايه هاي شخصيت پفيوزيسم !!) ميباشد كه واقعا باعث ميشه از هيچ چيز و هيچ كسي هراس و استرس نداشته باشيد !!! 

جدا از شوخي اين چند راه رو فراموش نكنيد ...  

 

روشهای مبازره با استرس:

اول اینکه با دیگران به اشتراک بگذارید:

یک آدم صبور و دهن‌قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها و جفتکهایی که از "الاغ زندگی" خورده‌اید را با او تقسیم کنید…

بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند… علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، اوهم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید... و این یعنی آرامش..

 

 

دوم اینکه فقط به زمان حال فکر کنید:

 گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید…

اصلا پاپیچ خرابکاریها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید، نشوید.

همه همینطور بوده‌اند وانگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد.

آینده را هم که رسما باید به هیچ کجایتان حساب نیاورید.

ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است..

فکر هر چیزی، از خود آن چیز معمولا سخت‌تر و دردناک‌تر است…

 

 

سوم اینکه به خودتان استراحت بدهید:

حالامی‌گویم استراحت، یکهو فکرتان نرود به سمت یک ماه عشق و حال وسط سواحل هاوایی…! وسط همه گرفتاریها واسترسها و بدبختی‌هاتون...!!!

آدم میتواند خیلی شیک به خود، مرخصی چند ساعته بدهد…

کمی تنهایی، کمی بچگی کردن، کمی خریت یا هر چیز نامتعارفی که شاید دوست داشته باشید…. که کمی از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را بگیرد…

مثل نهنگ‌ها که هر از چندگاهی به بالای آب می‌آیند و نفسی تازه می‌کنند و دوباره به زیر آب برمی‌گردند…

 

 

چهارم اینکه تن‌‌تان را بجنبانید:

ورزش قاتل استرس است...

لزومی هم ندارد که وقتی می‌گوییم ورزش، خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و به اندازه گوریل بازو دربیاورید…

همچین که یک جفتک چارکش منظم وخفیف در روز داشته باشید، کلی موثر است…

از من به شما نصیحت…

 

 

پنجم اینکه واقع‌بین باشید:

ما ملت شریف، بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم…

داستان، مثل آمپول زدن میماند… وقتی اصغر آمپول‌زن، قرار است ماتحت مریض را نوازش کند، حتما این کار را می‌کند و حالا اگر عضله آنجایت را بخواهی سفت کنی، هیچ خاصیتی ندارد الا اینکه درد آمپول بیشتر می‌شود…

گاهی مواقع باید واقع‌بین بود و عضله‌ها را شل کرد که دردش کمتر شود…

 

 

 

ششم اینکه زندگی‌تان، میدان و مسابقه اسب‌دوانی نیست:

خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنید… مقایسه کردن و"رقابت‌پیشگی"، استرس‌زا است…

اینکه جاسم فوق‌لیسانس دارد و من ندارم و قاسم لامبورگینی دارد و من ندارم و عبود فلان دارد و من ندارم، شما را دقیقا می‌کند همان اسب مسابقه که همه عمرش را بابت هویج ِ سر چوب، دویده وبه هیچ کجا هم نرسیده…

زندگی مسخره‌تر از چیزی است که شما فکرش رامی‌کنید…

هیچ دونفری لزوما نباید مثل هم باشند…

خودتان باشید…

 

 

هفتم اینکه از مواجهه با عوامل "ترس‌زا" هراس نداشته باشید:

مثال ساده آن، دندان‌پزشک است…

وقتی دندان خراب دارید، یک کله پیش دکتر بروید و درستش کنید… نه اینکه مثل بز بترسید و یک عمر را از ترس دندان‌پزشک، بادرد آن بسازید و همه لقمه‌هایتان را با یکطرفتان بجوید…

نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس ِ درد است…

ترس، استرس می زاید

 

 

هشتم اینکه خوب بخورید و بخوابید

و شعارتان "قبر بابای دنیا" باشد:

آدمی که درست نخوابد و نخورد، مغزش درست کارنمی‌کند…

مغز علیل هم، عادت دارد همه چیز را سخت و مهلک نشان دهد…

آدم وقتی گرسنه و خسته است، یک وزنه یک کیلویی را هم نمی‌تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کیلویی…!!

 

 

نهم اینکه بخندید:

همه مشکل دارند…

من دارم، شما هم دارید… همه بدبختی داریم، گرفتاری داریم و این موضوع تابع محل جغرافیایی آدمها هم نیست…

یاد بگیرید بخندید… به ریش دنیا و مشکلات بخندید…

به بدبختی‌ها بخندید… به من که دو ساعت صرف نوشتن این موضوع کردم،بخندید…

به خودتان بخندید…

دو بار اولش سخت است، اما کم کم عادت میکنید و می‌بینید که رابطه خنده و گرفتاری، مثل رابطه خیار است و سوختگی پوست… درمانش نمی‌کند اما دردش را کم میکند

 

 

دهم اینکه : 

این مطالب را برای کسانی که دوستشان دارید و از خندیدنشان شاد میشوید بفرستید




تاریخ: دو شنبه 26 دی 1390برچسب:روشهای مبازره با استرس:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

مامان! تو رختخواب من بارون اومده!

بچه‌ها كنترل ادرارشان را دير به دست مي‌آورند. آن‌ها به‌خصوص براي اين‌كه در شب پوشك‌شان را خشك نگه دارند، نياز به زمان زيادي دارند. بنابراين خيلي طبيعي است كه آن‌ها شب‌ها تختخواب‌ را خيس كنند؛ موضوعي كه والدين از آن با عنوان شب‌ادراري نام ‌مي‌برند اما آنچه بايد بدانيد اين است كه شب‌ادراري در عالم پزشكي تعريف‌خاص خودش را دارد و همه بچه‌هايي كه شب‌ها تختخواب‌ را خيس مي‌كنند، لازم نيست به‌دنبال درمان باشند. براساس تعريف شب‌ادراري، درصورتي كه كودكي بالاي 5 سال، به‌طور مكرر حداقل 2 بار در هفته و به‌مدت حداقل 3 ماه پياپي بستر خود را خيس كند، مي‌توان او را مورد بررسي قرار داد. به گزارش برترین ها هر چه سـن بالاتـر مي‌رود، تعدادي از كودكان خودبه‌خود بهبود پيدا مي‌كنند. به‌طوري كه در حدود 6 سالگي، شب ادراري در 10 تا 15 درصد كودكان ديده مي‌شود و در سن 10 سالگي حدود 5 درصد از كودكان و در 15 سالگي تنها يك درصد كودكان شب ادراري دارند. بايد توجه داشت كه شب ادراري در پسرها 2 تا 3 برابر دخترهاست.




 
نقش تغذيه در شب‌ادراري


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:مامان! تو رختخواب من بارون اومده! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

هر 60 ثانيه اي رو كه با عصبانيت، ناراحتي و يا ديوانگي بگذراني، از دست دادن يك دقيقه از خوشبختي است كه ديگر به تو باز نميگردد

زندگي كوتاه است، قواعد را بشكن، سريع فراموش كن، به آرامي ببوس، واقعاً عاشق باش، بدون محدوديت بخند، و هيچ چيزي كه باعث خنده ات ميگردد را رد نكن




تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:زندگي كوتاه است,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 
راههای افزایش سرعت تلفن همراه هوشمند
 
 
 
مطالعاتی که اخیرا توسط مراکز تحقیقاتی انجام شد نشان می‌دهد جمعیت موبایل‌ها از تعداد مردم کره
 
زمین فراتر می‌رود. اما به نظر می‌رسد انتظارات کاربران تلفن همراه کمتر برآورده می‌شود. .
 
 
تقریبا دوسوم جمعیت کاربران وب در جهان توقع دارند وب‌سایت‌ها در تلفن همراهشان طی 3 ثانیه و حتی
 
 
کمتر بارگذاری شود و اگر یک صفحه وب طی 5 ثانیه بارگذاری نشود، حدود سه‌چهارم کاربران تلفن همراه
 
 
آن را رها می‌کنند. این قضیه تنها در مورد وب‌سایت‌ها نیست؛ باز کردن تصاویر و برنامه‌ها نیز با چنین
 
رفتاری مواجه خواهند شد.
 
 
اما چه باید کرد؟ نکاتی هستند که رعایت کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را
 
بالا ببرند؛
 
 
ارسال پیام
 
بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
 
 
تصاویر پس‌زمینه زنده
 
ممکن است این تصاویر زیبا به نظر برسند، اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
 
 
حذف برنامه‌های غیرضروری
 
 
اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پ
 
وشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
 
 
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی
 
 
کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را
 
 
بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال و یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد؛ مهم‌تر از
 
همه در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت.
 
 
مدیریت قابلیت چند وظیفگی
 
 
 
چند وظیفگی یا اجرای چند برنامه با هم قابلیت بسیار سودمندی در تلفن همراه است، اما ممکن است
 
باعث کند شدن گوشی و روند اجرای برنامه‌ها شود..
 
 
چک کردن حافظه مخفی یا Cache به طور مرتب
 
 
 
یکی از نکات مفید پاک کردن حافظه Cache مرورگر به صورت مرتب است. به جای این کار می‌توان از
 
 
برنامه‌هایی نظیر NetQin Mobile Guard v3.0 نیز استفاده کرد. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا فایل‌های
 
به‌دردنخور حذف شوند و گوشی از بدافزارها در امان بماند.
 
 
نظارت بر ایمیل‌ها
 
 
 
کاربران همیشه ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند، اما برای پاک کردن آنها فرصت کافی ندارند. بهتر است در
 
قمست تنظیمات ایمیل، تعداد ایمیل‌ها محدود شوند.
 
 
 
کاهش سرعت بیتی
 
 
 
این تغییر اگر چه کم است، اما می‌تواند سرعت گوشی را ارتقا دهد. با استفاده از یک برنامه می‌توان
 
سرعت بیتی MP3 را به کم یا متوسط کاهش داد تا فضای بیشتری ذخیره شود.
 
با عمل به این نکات و ترفندها فضای بیشتری در گوشی ذخیره می‌شود و سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

ویندوز 7 را از طریق حافظه USB Flash نصب کنیم



 

 


نصب ویندوز 7 از طریق حافظه USB Flash بسیار سریع تر و مرقوم به صرفه تر از دیسک های DVD است و علاوه بر آن برخی از نوت بوک و یا نت بوک ها درایو اپتیکال ندارند و چاره ایی جز استفاده از حافظه های Flash برای نصب سیستم عامل ندارید. در این مقاله دو روش مختلف برای نصب سیستم عامل از طریق حافظه USB Flash آموزش داده خواهد شد.

پیش از انجام این کار شما به یک حافظه USB Flash با ظرفیت بیش از 4.5GB نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن شما می بایست DVD ویندوز 7 را نیز داشته باشید تا بتوانید فایل ها را بر روی حافظه Flash کپی کنید. پیش از شروع کار از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید.

در روش اول بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزار اضافی و از طریق دستورات خود سیستم عامل می توانید حافظه USB Flash خود را به نصب کننده Windows 7 تبدیل کنید. اما اگر دوست ندارید از دستورات متنی استفاده کنید می توانید از روش دوم استفاده کنید و با نصب یک نرم افزار ساده و کم حجم این کار را انجام دهید.

روش اول: ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از دستورات داخلی ویندوز 7

-1در ابتدا می بایست CMD را با سطح دسترسی Administrator اجرا کنید برای اینکار برروی دکمه Start در گوشه پایین و سمت چپ ویندوز کلیک کنید و سپس در جعبه جستجو cmd را تایپ کنید و پس از آن کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را فشار دهید یا برروی cmd.exe دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Run as Administrator را انتخاب نمایید.

2-در صفحه مشکی خط فرمان، دستور diskpart را تایپ نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید سپس کمی صبر کنید تا DISKPART> نمایش داده شود.

3-در DISKPART> این دستور را وارد نمایید: list disk ( توجه داشته باشید که بین list و disk فاصله وجود دارد.) Diskpart برای پارتیشن بندی و فرمت درایو ها از طریق دستورات متنی استفاده می شود.

4- تایپ کنید select disk 4 (عدد 4 درایو حافظه Flash شماست و ممکن است در کامپیوتر شما این عدد متفاوت باشد این عدد می بایست همان عددی باشد که در گزارش list disk نمایش داده بود. به تصویر پایین دقت کنید تا دقیقا بدانید کدام عدد را باید وارد نمایید.)

5-دستور Clean را وارد کنید تا حافظه Flash شما خالی شود و اطلاعات درون آن پاک گردد توجه داشته باشید که قبل انجام این کار می بایست از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید.)

6-دستور create partion primary را وارد کنید. (این دستور برای ایجاد یک پارتیشن جدید کاربرد دارد شما بعد ها نیز می توانید از طریق Diskpart پارتیشن های جدید ایجاد کنید البته از طریق Disk Managment نیز می توانید این کار را از طریق محیط گرافیکی انجام دهید.)

7-دستور format fs=fat32 quick را وارد کنید تا حافظه USB با سیستم فایل FAT32 فرمت شود.(برخی از حافظه های با ظرفیت بالا با سیستم فایل NTFS فرمت شده اند تا فایل های سنگین برروی آنها کپی شوند ولی برای ساخت حافظه نصب کننده ویندوز 7 می بایست از FAT32 استفاده کنید.)

8-دستور assign را وارد کنید تا یک حرف به درایو اختصاص داده شود. در نهایت نیز exit را وارد کنید تا از Diskpart خارج شوید و سپس یک بار دیگر exit را وارد کنید تا از CMD نیز خارج شوید. در این مرحله حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب کننده ویندوز شده است.

9-حال حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب ویندوز است، DVD ویندوز 7 را در درایو بگذارید و تمام فایل و فولدرهای موجود در DVD را برروی حافظه Flash کپی کنید.

زمانی که کپی فایل ها به اتمام رسید USB را به نوت بوک یا نت بوک و یا هر کامپیوتر دیگر متصل کنید و کامپیوتر را با آن بوت کنید اگر کامپیوتر شما بصورت خودکار با USB Flash بوت نشد می توانید با فشار دادن کلید F8 یا F12 به منوی انتخاب بوت وارد شوید این کلید در کامپیوترهای مختلف متفاوت است ولی در زمان بوت شدن کامپیوتر اعلام می شود. پس از بوت شدن با Flash، نرم افزار نصب کننده ویندوز 7 اجرا خواهد شد.
روش دوم:ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از نرم افزار Win7-USB/DVD Tools

نرم افزار
Windows7-USB-DVD-tool را از این آدرس دانلود کنید. . و سپس مراحل بسیار ساده آن را دنبال کنید. از شما در طی روند ساخت نصب کننده ویندوز، DVD ویندوز 7 درخواست می شود.
 

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

بيست منبع رايگان براي دانلود كتاب

 

یافتن کتاب های الکترونیک در سطح گسترده اینترنت با وجود دسته بندی های متعدد شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ بخصوص زمانی که بخواهید پسوند رایگان را هم به آن بیافزایید.

شناسایی وب سایت هایی که چنین خدماتی را به کاربران خود می دهند می تواند بستری باشد برای یافتن انواع کتاب های الکترونیک در زمینه های مختلف. در ادامه نام چند وب سایت را به همراه معرفی مختصری از خدمات آن ها خواهید دید که بسته به نیاز خود می توانید از آن ها به طور کاملا رایگان استفاده نمایید .

 FreeBookSpot منبعی جامع شامل بیش از 4485 کتاب در 96 دسته بندی مختلف که حجمی بالغ بر 72 گیگابایت دارد. شما می توانید در این سایت به جستجو و دانلود کتاب در مباحثی نظیر برنامه نویسی، مهندسی، موضوعات علمی، داستانی و ... بپردازید. برای دانلود کتاب ها از این وب سایت نیز نیازی به ثبت نام در آن ندارد

 4Ebooks مجموعه بزرگی از کتاب های برنامه نویسی کامپیوتری است. کتاب هایی موجود در این سایت هر کدام شامل توضیح مختصری نیز هستند که در مورد یافتن کتاب مورد نظرتان شما را کمک می کنند. این مجموعه بزرگ شامل بیش از 1000 کتاب در زمینه های دات نت، ای جکس، اکشن اسکریپت و موارد مشابه دیگر می باشد.

 Free-eBooks وب سایتی که از طریق آن علاوه بر یافتن کتب مختلف، قادر به دانلود مجله های معروف حهان نیز می باشید. استفاده از خدمات این سایت نیاز به ثبت نام اولیه دارد که به صورت رایگان انجام می گیرد.

 ManyBooks کتاب های مختلفی را جهت نمایش در دستگاه های پی دی اف خوان، آی پاد و پی دی ای آماده می سازد. این سایت دارای آرشیوی بیش از 21282 عنوان می باشد که استفاده از تمام آن ها به صورت رایگان است!

 GetFreeeBooks سایتی مشابه سایت های بالا که دارای کتاب های رایگان است. کلیه کتاب های موجود در این وب سایت، کتاب هایی هستند که به صورت قانونی امکان دانلود را دارند.

 FreeComputerBooks همان طور که از نام آن پیداست، در آن می توانید کتاب های مختلفی را در زمینه کامپیوتر بیابید. مزیت این سایت، دسته بندی ایده آل آن است که علاوه بر داشتن 12 دسته اصلی، شامل 150 زیر دسته مختلف است که جهت یافتن کتاب مورد نظرتان بسیار مفید خواهند بود.

 

.

 FreeTechBooks کتاب های موجود در این وب سایت نیز به صورت رایگان و قانونی عرضه می شوند. کتاب های مختلفی را در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر را می توانید در آن بیابید.

 Scribd وب سایتی جهت به اشتراک گذاری فایل ها با فرمت برنامه های مختلفی نظیر Word، Excel، PowerPoint و PDF می باشد. شما می توانید این فایل ها را دانلود نموده و یا حتی آن ها را وارد وبلاگتان نمایید.

Globusz همین بس که یکی از وب سایت های معروف در زمینه دانلود کتاب های رایگان است!

 KnowFree کاربران این وب سایت به مبادله کتاب ها، آموزش های ویدیویی و سایر موارد این چنینی به صورت رایگان در آن می پردازند.

OnlineFreeEbooks شامل 9 دسته بزرگ در زمینه کتاب های بازرگانی، مهندسی، سخت افزار، برنامه نویسی و ... می باشد که قابلیت دانلود به صورت رایگان را دارا می باشد.

MemoWare اگر پاکت پی سی دارید احتمالا این وب سایت برای شما بسیار مناسب است چرا که فرمت کتاب های آن هماهنگ با دستگاه هایی نظیر همان است.

 Franklin بیش از 1000 عنوان کتاب در فرمت متن و فایل های HTML..

OnlineComputerBooks شامل کتاب های مختلفی در زمینه های رایج است.

 SnipFiles علاوه بر داشتن کتاب های رایگان، دارای نرم افزار های رایگان برای دانلود نیز هست.

 BookYards اطلاعات و فایل های موجود در این وب سایت نیز به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

TheOnlineBooksPage لیست بیش از 30000 کتاب رایگان موجود در سطح نت!

 AskSameBooks شامل مجموعه ای از کتاب هایی نظیر شکسپیر و نمونه های مشابه آن است.

 

BaenFreeLibrary کتابخانه ای از زمان های علمی تخیلی




تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:بيست منبع رايگان براي دانلود كتاب,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 
شناسایییک   ویروس خطرناک به نام اسلاندو
 
در سایت Yahooو Gmail
مخصوص مشتریان محترم Yahoo و G MAIL(تا کنون خبری مبنی بر ویروسی بودن سایر سرورهای ای میل اعلام نشده
است)

دیروز از طرف کمپانی
McAfeeAntiVirusویروس بسیار خطرناکی شناسایی و در سایتش اعلام شده که تاکنون در عرض فقط و فقط 1 روز طبق گفته مسئولین این شرکت بیش از 10 هزار نفر آلوده به این ویروس شدن و تمام اطلاعات که روی درایو Cاونها بوده به کلی نابود شده.

نام این ویروس : oslando
نوع عملیات تخریبی : سخت افزاری
روش تخریب : این ویروس با جای نشین کردن یک خط کد در فایل
kernellداخل پوشهsystemباعث تخریب سکتور "zero" هارد کامپیوتر شما میشود و بعد از اولین خاموش روشن کردن sectorهای درایو Cمحلی که ویندوز شما در آن نصب است را burnمیکند (شدت این عمل از formatکردن هم جدی تر است به طوری که طبق گفته مک آفی این ویروس توسط ciaجهت نابود سازیه کامل اطلاعات hard diskاستفاده میشده و اصلا قابل بازیابی نمی باشد)
چگونه به این ویروس آلوده میشویم : بسیار ساده , دقیقا همینطوری کامپیوتر من به این ویروس آلوده شد , " با باز کردن یک نامه مشکوک و دانلود فایل موجود در اون نامه " که بدیش اینه که از طرف دوستتان برای شما ارسال میشود بدون اینکه او در جریان باشد (مثل ارسال
pmهای
آلوده به ویروس در
yahoo messenger
که از طرف فرد آلوده به ویروس برای قربانی ارسال میشود)

اطلاعات بیشتر در مورد این ویروس که همونطوری که میبینین مورد تایید سایت
YAHOOهم قرار گرفته رو حتما مشاهده کنین , راه های پاکسازی (قبل از restartکردن ) و
پیشگیری (و تست آلودگی/عدم آلودگی) به این ویروس همه به طور کامل تشریح شده .
روش های جلوگیری از آلودگی به این
ویروس :

1
- طی چند روزه آینده هیچ فایل پیوست شده یا هیچ ایمیلی را تحت عنوان postcardباز نکنید.
   
 
  
     
 
 
 
 
 
حتیاگر این نامه از طرف دوستتان برای شما ارسال شده باشد.


ویروس فوق حتی توسط خبرگزاری
CNNبه عنوان مخرب ترین ویروس کامپیوتری اعلام شده.
این ویروس  توسط کمپانی
McAfeeشناسایی شد و تا کنون راهی جهت repairآن پیدا نشده.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

طرز تهیه مطنجن مرغابی



مواد لازم برای 6-7 نفر

مرغابی: 1عدد
مغز گردوی ساییده: 5 -6 پیمانه
غیسی هسته گرفته 250 گرم
کشمش بی هسته 250 گرم
رب انار 3-4 قاشق غذاخووری
شکر 1-2 قلشق غذاخوری
نمک، فلفل، روغن و دارچین به میزان لازم

طرز تهیه :


رب انار و شکر را در یک پیمانه آب حل کنید .

مرغابی و مغز گردو را با 1 لیتر آب در دیگ روی آتش ملایم بار کنید و 2 ساعت بپزید تا مرغابی بپزد و گردو به روغن بنشیند . در پایان ساعت اول محلول رب انار را با کمی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید.

2-3 قاشق روغن در تابه روی آتش ملایم داغ کنید ،غیسی و کشمش را 3-4 دقیقه در آن تفت بدهید و اندکی دارچین بپاشید. غیسی و کشمش را به خورش اضافه کنید و بگذارید دیگ با در نیمه باز 20/15 دقیقه ریز جوش بزند.

اگر رب انار شیرین باشد می توانید شکر را حذف کنید ؛ یا اگر ترشی آن کافی نباشد چند قاشق آب غوره یا آب لیمو اضافه کنید.

این خورش را در گیلان معمولاٌ با مرغابی درست می کنند ؛ ولی البته مرغ هم می توان به کار برد ؛ در این صورت مرغ را 35-40 دقیقه پیش از پایان پخت مغز گردو در دیگ بگذارید ، وگرنه زیاد پخته می شود و از هم وا می رود.
 

طرز تهیه خوراك قارچ با برنج



به گفته متخصصان، قارچ‌ها منبعی غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند كه به كاهش فشار خون بالا و نیز كاهش خطر سكته مغزی كمك می‌كنند...

مواد لازم برای 2 نفر

برنج: 2پیمانه
قارچ: 150 گرم
پیاز: یك عدد بزرگ
نمک به مقدار لازم
ادویه‌ كاری: یك قاشق غذاخوری
سینه مرغ آب‌پز شده: یك عدد بزرگ
كره: 150 گرم
زعفران آب‌كرده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:


ابتدا پیازها را به صورت خلال خرد كنید، در كره تفت دهید و نمك و ادویه‌ كاری را به پیاز اضافه كنید. زمانی كه پیازها طلایی و نرم شدند قارچ‌های خرد شده را به پیاز اضافه كنید، شعله‌گاز را كم كنید و صبر كنید تا قارچ‌ها پخته و نرم شوند. سینه مرغ آب‌پز شده را خلال خلال كنید و به مواد اضافه كنید. وقتی تمام مواد با هم مخلوط شدند زعفران را داخل خوراك بریزید و بعد از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید. خوراك آماده شده را لابه‌لای برنج آبكش‌شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا برنج دم بكشد و بپزد.

هزاران سال است كه قارچ، هم به عنوان ماده غذایی مناسب و هم برای اهداف و مصارف پزشكی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه هم به صورت طبیعی در مناطق كوهستانی و مرطوب می‌روید و هم به صورت گلخانه‌ای پرورش داده می‌شود. قارچ‌ها فاقد ریشه، ساقه و برگ هستند. به علت فقدان سبزینه، قادر به سنتز مواد آلی نیستند در نتیجه به صورت ساپروفیت روی مواد آلی مرده گیاهی و جانوری یا به صورت انگل روی یاخته‌های زنده یا داخل آنها زیست می‌كنند. بیش از 90 نوع قارچ خوراكی تولید می‌شود و اغلب آنها در گروه سبزیجات قرار می‌گیرند.

قارچ‌ها به صورت سمی نیز در طبیعت وجود دارند. هرچند از نظر شكل ظاهری قابل تشخیص هستند ولی حتما به این نكته توجه داشته باشید كه قارچ‌ها را از مراكز مطمئن خریداری كرده و از مصرف قارچ‌های پلاسیده و تغییر رنگ داده خودداری كنید.

به گفته متخصصان، قارچ‌ها منبعی غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند كه به كاهش فشار خون بالا و نیز كاهش خطر سكته مغزی كمك می‌كنند. علاوه بر این، برای این كه تمام مواد مغذی به بهترین صورت از مواد غذایی جذب شوند بدن نیاز به ویتامین‌های گروه B دارد و قارچ دسته‌ای از این ویتامین‌ها را می‌تواند تامین كند. قارچ‌ها منبع سرشاری از ربیوفلائین، نیاسین و سلنیوم هستند. سلنیوم آنتی‌اكسیدانی است كه با همكاری ویتامین E سلول‌ها را از تاثیرات آسیب‌رسان و مخرب در امان نگه می‌دارد.

همچنین مصرف سلنیوم در مردان مسن خطر بروز سرطان پروستات را تا 65 درصد كاهش می‌دهد. همچنین قارچ‌ها منبع مهمی از اسید فولیك هستند كه ویتامین مهمی برای زنان بویژه در دوران بارداری محسوب می‌شوند و می‌توان بدون هیچ مشكلی پس از تمیز كردن مصرف كرد. با وجود خواص سرشاری كه این خوردنی دارد، متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند اشخاصی كه نمی‌خواهند از گوشت استفاده كنند، برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان نمی‌توانند قارچ را جایگزین آن كنند.
 


طرز تهیه اکبر جوجه غذای معروف شمالی


 

مواد لازم:


جوجه کباب: یک کیلوگرم
برنج: 5 پیمانه
رب انار شیرین: دو پیمانه
لیموترش: یک کیلوگرم
زعفران دم کرده: سه قاشق غذاخوری
روغن مایع: سه پیمانه
نمک و فلفل

روش تهیه:

اگر اهل کباب خوری در خانه باشید، حتما چندباری جوجه کباب زعفرانی را به جای اینکه به سیخ بکشید، با گوجه فرنگی سرخ کرده اید. انصافا خوشمزه هم می شود. اکبرجوجه هم همین جوجه کباب است با یکی دو تفاوت؛ جوجه ها را باید در آبلیمو، نمک و آب بخوابانید. روایت هست که می گویند یک روز باید تکه های مرغ را در محلول آبلیمو، آب و نمک بخوابانید. اما از ما نشنیده بگیرید؛ سه چهار ساعت هم کفایت می کند.

بعد از این مدت، روغن را در تابه ای نسبتا گود و بزرگ داغ کنید و سپس جوجه ها در آن بچینید. جوجه ها معمولا آب می اندازند. اگر اجازه بدهید کمی آبپز شوند، به سود خودتان کار کرده اید. آب جوجه که تمام شد، باید دو طرف گوشت طلایی شود. بعد از این از روغن بیرون بیاورید.

روی جوجه ها را رب انار بریزید و با جعفری تزیین کنید.

نکته باریکتر از مو: این غذا برخلاف جوجه کباب زعفرانی، پیاز و زعفران ندارد. اما اگر دوست داشتید می توانید زعفران و پیاز هم بزنید. خوشمزه تر می شود. ضمنا فراموش نکنید یک کاسه رب انار کنار دستتان بگذارید، لازم می شود.

مخلفات: رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید.

نوشیدنی: دوغ نوشیدنی سالمی برای این غذاست. هرچند که مالت هم خوب است.

سس مایونز رژیمی!


 
مواد لازم برای یک سالاد پنج نفره:

روغن زیتون 4قاشق غذاخوری
ارده 3قاشق غذاخوری
نخود پخته 1پیمانه
نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه:
نخود رااز یک شب قبل خیسانده و بپزید سپس با مواد دیگر در مخلوط کن ریخته تا خوب با هم مخلوط شوند و به سسی یکنواخت برسند اگر با این میزان، سس کمی شل بود و مایل بودید سسی سفت تر داشته باشید نخود آن را به یک و نیم پیمانه برسانید.
این سس بر روی یک سالاد سبزیجات همراه با جوانه بسیار خوشمزه خواهد بود.

 

 

کتلت تن ماهی و ذرت برای شما که کلسترولتان بالاست!



مواد لازم:

سیب زمینی 2عدد
کنسرو تن ماهی 200 گرم
کنسرو ذرت 4/3 پیمانه
پودرنان خشک 1پیمانه
جعفری 3قاشق غذاخوری
نمک، فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی پخته شده را پوست بگیرید و بعد از اینکه خوب خنک شد، رنده کنید. سپس تن ماهی را (که به طور کامل روغن آن را گرفته اید) به همراه ذرت ، جعفری، نمک و فلفل در ظرف مناسبی بریزید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. آنگاه از مواد گلوله هایی (به اندازه یک گردو) بردارید و در دست گرد کنید. در این زمان، در پودر نان بغلتانید، و با کف دست گلوله را فرم دهید و سپس روی سینی فر بچینید و در فری که از قبل با حرارت 175درجه ی سانتی گراد یا 350 درجه ی فارنهایت گرم کرده اید، در طبقه ی وسط قرار دهید، تا زمانی که کتلت ها ترد و طلایی رنگ شوند. این غذا را به همراه سبزیجات تازه سرو کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:طرز تهیه مطنجن مرغابی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

اول اینکه از استرسهایتان حرف بزنید:

 

 

یک آدم صبور و دهن‌قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها و جفتکهایی که از "الاغ زندگی" خورده‌اید را با او تقسیم کنید…

 

 

 

بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند… علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، اوهم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید... و این یعنی آرامش..

 

دوم اینکه فقط به زمان حال فکر کنید:

 

 

 

گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید…

 

اصلا پاپیچ خرابکاریها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید، نشوید.

 

 

 

همه همینطور بوده‌اند وانگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد.

 

 

 

آینده را هم که رسما باید به هیچ کجایتان حساب نیاورید.

 

 

 

ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است..

 

فکر هر چیزی، از خود آن چیز معمولا سخت‌تر و دردناک‌تر است…

 

سوم اینکه به خودتان استراحت بدهید:

 

 

 

 

 

حالامی‌گویم استراحت، یکهو فکرتان نرود به سمت یک ماه عشق و حال وسط سواحل هاوایی…! وسط همه گرفتاریها واسترسها و بدبختی‌هاتون...!!! 

 

 

 

آدم میتواند خیلی شیک به خود، مرخصی چند ساعته بدهد…

 

 

 

کمی تنهایی، کمی بچگی کردن، کمی خریت یا هر چیز نامتعارفی که شاید دوست داشته باشید…. که کمی از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را بگیرد…

 

 

 

مثل نهنگ‌ها که هر از چندگاهی به بالای آب می‌آیند و نفسی تازه می‌کنند و دوباره به زیر آب برمی‌گردند…

 

  :چهارم اینکه تن‌‌تان را بجنبانید

 

 

 

ورزش قاتل استرس است...

 

 

 

لزومی هم ندارد که وقتی می‌گوییم ورزش، خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و به اندازه گوریل بازو دربیاورید…

 

 

همچین که یک جفتک چارکش منظم وخفیف در روز داشته باشید، کلی موثر است…

 

 

 

از من به شما نصیحت…

 

 

 

پنجم اینکه واقع‌بین باشید:

 

 

 

ما ملت شریف، بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم…

 

 

 

داستان، مثل آمپول زدن میماند… وقتی اصغر آمپول‌زن، قرار است ماتحت مریض را نوازش کند، حتما این کار را می‌کند و حالا اگر عضله آنجایت را بخواهی سفت کنی، هیچ خاصیتی ندارد الا اینکه درد آمپول بیشتر می‌شود…

 

 

 

گاهی مواقع باید واقع‌بین بود و عضله‌ها را شل کرد که دردش کمتر شود…

 

   : ششم اینکه زندگی‌تان، میدان و مسابقه اسب‌دوانی نیست  

 

خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنید… مقایسه کردن و"رقابت‌پیشگی"، استرس‌زا است…

 

 

 

اینکه جاسم فوق‌لیسانس دارد و من ندارم و قاسم لامبورگینی دارد و من ندارم و عبود فلان دارد و من ندارم، شما را دقیقا می‌کند همان اسب مسابقه که همه عمرش را بابت هویج ِ سر چوب، دویده وبه هیچ کجا هم نرسیده…

 

 

 

زندگی مسخره‌تر از چیزی است که شما فکرش رامی‌کنید…

 

 

هیچ دونفری لزوما نباید مثل هم باشند…

 

خودتان باشید…

 

 

 

 

 

هفتم اینکه از مواجهه با عوامل "ترس‌زا" هراس نداشته باشید:

 

 

مثال ساده آن، دندان‌پزشک است…

 

وقتی دندان خراب دارید، یک کله پیش دکتر بروید و درستش کنید… نه اینکه مثل بز بترسید و یک عمر را از ترس دندان‌پزشک، بادرد آن بسازید و همه لقمه‌هایتان را با یکطرفتان بجوید…

 

 

 

نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس ِ درد است…

 

ترس، استرس می زاید

هشتم اینکه خوب بخورید و بخوابید

 

و شعارتان "قبر بابای دنیا " باشد:

 

 

 

آدمی که درست نخوابد و نخورد، مغزش درست کارنمی‌کند…

 

مغز علیل هم، عادت دارد همه چیز را سخت و مهلک نشان دهد…

 

 

 

آدم وقتی گرسنه و خسته است، یک وزنه یک کیلویی را هم نمی‌تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کیلویی…!!

 

نهم اینکه بخندید:

 

 

 

همه مشکل دارند…

 

من دارم، شما هم دارید… همه بدبختی داریم، گرفتاری داریم و این موضوع تابع محل جغرافیایی آدمها هم نیست…

 

 

 

یاد بگیرید بخندید… به ریش دنیا و مشکلات بخندید…

 

 

 

به بدبختی‌ها بخندید… به من که دو ساعت صرف نوشتن این موضوع کردم،بخندید…

 

 

 

به خودتان بخندید…

 

 

 

دو بار اولش سخت است، اما کم کم عادت میکنید و می‌بینید که رابطه خنده و گرفتاری، مثل رابطه خیار است و سوختگی پوست… درمانش نمی‌کند اما دردش را کم میکند

 


 

 

دهم اینکه : 

 


 

 این ایمیل را برای کسانی که دوستشان دارید و از خندیدنشان شاد میشوید بفرستید





تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:استرسهایتان ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ماه تولد شما + ماه تولد معشوقه تان = سرنوشت رابطه

مرد فروردین و زن....

فروردین+ فروردین = پیوندی آتشین
فروردین+اردیبهشت = پیوندی کاملا عشقی
فروردین+خرداد = خوش دل و امیدوار
فروردین+تیر = اختلاف فراوان
فروردین+مرداد = شدید
فروردین+شهریور = سرد و گرم
فروردین+مهر = کمی غیر ممکن
فروردین+آبان = خیلی با حرارت
فروردین+آذر = پر از ماجرا جویی
فروردین+دی = هیجانات فراوان
فروردین+بهمن = شگفت انگیز
فروردین+اسفند = توام با مشکلات

مرد اردیبهشت و زن...

در ادامه مطالب میخوانیم



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

عادت های جالب و عجیب ما ایرانی ها !!!




در این ایمیل ۱۰ عادت جالب اما عجیبی که در بین ما ایرانی ها رواج داره و متاسفانه هر روز در اجتماعی که درش زندگی می کنیم شاهد اون هستیم و میشه گفت پولدار و فقیر بودن هم برای اینجور عادت ها ملاک نیست رو مرور می کنیم که امیدوارم حداقل شما دوست عزیز پرشین استاری که مطالب زیر را از نظر خواهید گذراند یا دارای چنین رفتارهایی نباشید و اگر هم کم و بیش از بعضی از اونها بی بهره نیستید؛ بدون هیچ حساسیتی نکات این ایمیل یک یادآور باشه برای تجدید نظر در مورد چنین عادت هایی :


1. غیبت و دخالت در امور خصوصی دیگران

یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاضر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن در مورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

مغز قبل از قلب عاشق می شود 

 



افرادی که عاشق می شوند این حس عجیب و ناشناخته را بیشتر در قلب و شاید در شکم خود احساس کنند اما حقیقت این است که احساس عشق توسط 12 بخش ویژه از مغز و پیش از اینکه حتی فرد درباره این حس چیزی بداند ایجاد می شود.

به گزارش مهر، استفانی اورتگ استادیار روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه سیراکاس در نیویورک معتقد است مغز انسان پیش از اینکه خود فرد آگاه شود عاشق شدن وی را احساس می کند. این به آن دلیل است که انسان نمی تواند فعال شدن بخشهایی ویژه از مغز خود را مشابه زمانی که بالا رفتن تپش قلب و یا حس دلشوره شدید خود را احساس می کند درک کند. در این شرایط مغز تنها سیگنالی به بدن ارسال کرده و به بدن اعلام می کند: اینجا اتفاقی در حال وقوع است.مغزدر واقع احساساتی که در بدن برانگیخته می شوند نیز بر روی مغز تاثیر گذاشته و یک چرخه دائمی از عشق در فرد به وجود می آورد. به بیان دیگر، شاید حس عشق ابتدا از مغز آغاز شود اما این احساس مشابه یک مسیر دو طرفه میان بدن و مغز برای همیشه برقرار است.اورتگ با اسکن مغز افرادی که عاشق شده اند موفق به کشف 12 منطقه مغزی شده که در این دوران به شدت فعال شده و به همکاری یکدیگر به تولید دوپامین، اکسیتوسین، ادرنالین و واسوپرسین می پردازند، عوامل شیمیایی که با ایجاد احساس خوشی و اعتماد در ارتباطند.مناطق فعال مغز فردی که عاشق شده استبه گفته وی شبکه بسیار ویژه ای در مغز وجود دارد که در هنگام ایجاد احساس عشق در فرد، سه سیستم اصلی در این شبکه فعال می شوند از جمله این سیستمها سیستم احساسی و سیستم انگیزشی هستند.سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.
بر اساس گزارش ان بی سی، محققان بر این باورند با درمان و بهبود دادن این بخش از مغز می توان روابط سالم تر و پایدارتری را میان انسانها را به وجود آورد




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:مغز قبل از قلب عاشق می شود,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

پرسیدم..... ،

 
با نام خدا، یاد خدا و برای خدا
پرسیدم..... ،
چطور ، بهتر زندگی کنم ؟
با كمی مكث جواب داد :
گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر ،
با اعتماد ، زمان حالت را بگذران ،
وبدون ترس برای آینده آماده شو .
ایمان را نگهدار وترس را به گوشه ای انداز .
شک هایت را باور نکن ،
وهیچگاه به باورهایت شک نکن .
زندگی شگفت انگیز است ، در صورتیكه بدانی چطور زندگی کنی .
 
پرسیدم: آخر .... ،
و او بدون اینكه متوجه سؤالم شود ، ادامه داد :
مهم این نیست که قشنگ باشی ... ،
قشنگ این است که مهم باشی ! حتی برای یک نفر .
كوچك باش و عاشق ... كه عشق ، خود میداند آئین بزرگ كردنت را ..
بگذارعشق خاصیت تو باشد ، نه رابطه خاص تو با کسی .
موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه ی پایان رسیدن ..
 
داشتم به سخنانش فكر میكردم كه نفسی تازه كرد وادامه داد ...
هر روز صبح در آفریقا ، آهویی از خواب بیدار میشود و برای زندگی كردن و
امرار معاش در صحرا میچراید ،
آهو میداند كه باید از شیر سریعتر بدود ، در غیر اینصورت طعمه شیر خواهد شد ،
شیر نیز برای زندگی و امرار معاش در صحرا میگردد ، كه میداند باید از آهو
سریعتر بدود ، تا گرسنه نماند ..
مهم این نیست كه تو شیر باشی یا آهو ... ،
مهم اینست كه با طلوع آفتاب از خواب بر خیزی و برای زندگیت ، با تمام
توان و با تمام وجود شروع به دویدن كنی ..
 
به خوبی پرسشم را پاسخ گفته بود ولی میخواستم باز هم ادامه دهد و باز هم به... ،
كه چین از چروك پیشانیش باز كرد و با نگاهی به من اضافه كرد :
زلال باش .... ،‌ زلال باش .... ،
فرقی نمی كند كه گودال كوچك آبی باشی ، یا دریای بیكران ،
زلال كه باشی ، آسمان در تو پیداست
 
 
دو چيز را هميشه فراموش كن:
خوبي كه به كسي مي كني
بدي كه كسي به تو مي كند



تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:پرسیدم,,,,, ,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چقدر از کتاب آسمونیمون می دونیم؟؟؟

وقتی یکی از معجزات قرآن باعث مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می شود
 
وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین،کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار !!در قرآن آمده است.

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

داستان آموزنده “امید”

چهار شمع به آرامی می سوختند، محیط آن قدر ساکت بود که می شد صدای صحبت آنها را شنید.اولین شمع گفت: « من صلح هستم، هیچ کس نمی تواند مرا همیشه روشن نگه دارد. فکر می کنم که به زودی خاموش شوم. هنوز حرف شمع صلح تمام نشده بود که شعله آن کم و بعد خاموش شد. »

شمع دوم گفت: « من ایمان هستم، واقعا انگار کسی به من نیازی ندارد برای همین من دیگر رعبتی ندارم که بیشتر از این روشن بمانم . » حرف شمع ایمان که تمام شد ،نسیم ملایمی وزیدو آن را خاموش کرد.

وقتی نوبت به سومین شمع رسید با اندوه کفت: « من عشق هستم توانایی آن را ندارم که روشن بمانم، چون مردم مرا به کناری انداخته اند و اهمیتم را نمی فهمند، آها حتی فراموش کرده اند که به نزدیکترین کسان خود محبت کنند و عشق بورزند. » پس شمع عشق هم بی درنگ خاموش شد .

کودکی وارد اتاق شد و دید که سه شمع دیگر نمی سوزند. او گفت: « شما که می خواستید تا آخرین لحظه روشن بمانید، پس چرا دیگر نمی سوزید؟» چهارمین شمع گفت: « نگران نباشد، تا وقتی من روشن هستم، به کمک هم می توانیم شمع های دیگر را روشن کنیم. من امید هستم. » چشمان کودک درخشید، شمع امید را برداشت و بقیه شمع ها را روشن کرد.

بنابر این شعله امید هرگز نباید خاموش شود. ما باید همیشه امید و ایمان و صلح و عشق را در وجود خود حفظ کنیم




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:داستان آموزنده “امید”,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حوریان بهشتی فقط برای مردان؟!

در خود معنای حورالعین و وجه تسمیه این کلمه فرموده‌اند حور به معنی سفید اندام و عین به معنای گشاده چشم و یا معنای این که سفیده چشم که در نهایت سفیدی است و سیاهی آن در غایت سیاهی و صفا و طراوت.

حورالعینآیا حورالعین فرشته است و آیا مؤمنین با آن‌ها ازدواج می‌کنند؟

سؤال مطرح شده در مورد یکی از نعمت‌های بهشتی است که نصیب بهشتیان می‌شود.

در آیاتی از قرآن که در مورد حورالعین اشاره‌ای فرموده‌اند و عمده آن‌ها در سوره الرحمن و سوره واقعه می‌باشند، سخنی از این که حورالعین فرشته است یا نه؟ مطرح نشده فقط اوصافی از آن‌ها گفته شده که با توجه به این آیات و اوصاف پی خواهیم برد که یک سری ویژگی‌هایی دارند که مخصوص زنان است، مثلاً در آیه‌ای که می‌فرماید: «و جعلناهن ابکارا»؛ ما آن‌ها را باکره آفریدیم.[1]

و یا در آیه‌ای دیگر که می‌فرماید: «و لهم فیها ازواج مطهره»؛ که در بهشت برای متقین زوج‌های پاکیزه‌ای است.[2] و در تفسیر آن ذکر فرموده‌اند این‌ها زوج‌هایی هستند که از تمام خبائث ظاهری و باطنی به دور هستند.

و از این‌ها که بگذریم در خود معنای حورالعین و وجه تسمیه این کلمه فرموده‌اند حور به معنی سفید اندام و عین به معنای گشاده چشم و یا معنای این که سفیده چشم که در نهایت سفیدی است و سیاهی آن در غایت سیاهی و صفا و طراوت.

همه این‌ها و اوصافی که ذکر شد دلالت دارند بر اینکه این موجودات بهشتی را خداوند به شکل زنان دنیوی با ویژگی‌های خاص خلق فرموده است.

و امّا اگر بخواهیم جنس حورالعین برایمان مشخص شود باز روایتی در این رابطه آمده است که تصریح به جنس حورالعین فرموده‌اند:

ابی بصیر از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ می‌خواهد او را با توصیف بهشت به شوق آورد، حضرت نیز پس از بیان اوصافی از بهشت و نعمت‌هایش به توصیف حورالعین می‌پردازد. راوی سؤال می‌کند: فدایت شوم، حورالعین از چه چیزی خلق شده است؟ فرمودند: از خاک و سرشت بهشتی.[3]

و در روایتی دیگر نیز که از امام رضا ـ علیه‌السلام ـ نقل شده که می‌فرمایند حورالعین جنسش از خاک و زعفران بهشتی است که هرگز فاسد نمی‌شود.[4]

طرح یک سؤال

(نتیجه) با توجه به آیات و روایات و توضیحات مذکور می‌توان دریافت که حوریان موجودات بهشتی از جنس خاک بهشت هستند که خداوند آن‌ها را به شکل زنان خلق فرموده و با ملائکه فرق دارند و امّا قسمت دوم سؤال که می‌فرمایند بر چه اساسی حورالعین به بهشتیان تعلق می‌گیرد و با آن‌ها ازدواج می‌کنند؟

اولاً باید گفت، که مراد از تزویج اهل بهشت با حوریان غیر از تزویج اصطلاحی که بین زنان و مردان دنیا صورت می‌گیرد و دارای شرائط خاصی است، بلکه تزویج در مورد آن‌ها یعنی قرین و هم نشین با حوریان هستند و از تمام لذائذ وجود آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.[5]

حورالعینو ثانیاً باید ثابت شود شخص لیاقت و قابلیت ورود به بهشت را دارد، آن وقت در مورد تعلق نعمت‌های بهشتی به او بحث نمود، پس اگر شخصی از تمام مراحل و گذرگاه‌ها به خوبی گذر و عبور نماید و به قول معروف برگ سبز و گذرنامه بهشت را در دست داشته باشد و وارد بهشت شود، از نعمت‌های بهشتی به قدر معرفت و درجه و مقامش بهره‌مند خواهد شد که یکی از آن نعمت‌ها حورالعین است.

البته در بهشت درجات و مقامات مختلفی هست«درجاتٌ متفاضلات و منازل متفاوتات» [6]؛ برای کسانی که با تقوا باشند و بر هوای نفس خود غلبه نمایند دو جنت است، «و لمن خاف مقام ربه جنتان» [7] که یکی از نعمت‌های این افراد در این دو بهشت زنانی هستند که لبان چون یاقوت و اندامی چون مرجان دارند که فقط به همسران خود دلبسته‌اند و با آن‌ها هیچ انس و جنی آمیزش نکرده است.

و در روایت هم وارد شده که رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند: هیچ بنده ای وارد بهشت نمی‌شود مگر این که بالای سر و پایین پای او دو حورالعین می‌نشینند و با زیباترین صوت برای او نغمه سرایی می‌کنند و این نغمه هرگز نغمه شیطانی نیست بلکه محتوای آن تمجید و تقدیس الهی است.[8]

البته این نکته هم قابل توجه است که در بهشت زنان مؤمنه دنیا هم وجود دارند که طبق بعضی روایات حتی از حوریان هم زیباترند و اگر شوهر آن‌ها در بهشت باشد می‌تواند آن جا نیز با هم باشند.[9]

تزویج با حوریان بهشتی اختصاص به مردان دارد و یا نصیب زنان هم می‌شود؟

قرآن کریم جریان همسران بهشتی را برای بهشتیان در چند جای مطرح کرده از جمله می‌فرماید: (و زوّجناهم به حورٍ عین)

[10] یعنی ما آن‌ها را با حورالعین تزویج می‌کنیم.

هیچ دلیلی وجود ندارد که این وعده های الهی اختصاص به مردان داشته باشد. به خصوص آن که اگر در واژه (حور) و واژه (عین) دقت شود و از نظر مفهوم لغوی به خوبی مشخص گردد معلوم خواهد شد نعمت حورالعین اختصاص به مردان ندارد.
از تحلیل استاد علامه حسن زاده آملی «توضیح واژه (حورالعین)[11] بدست می‌آید که اگر در متون دینی (آیات و روایات و دعاها) سخن از ازدواج با حورالعین به میان آمده اختصاص به مردان ندارد بلکه زنان بهشتی نیز با مردی که به اصطلاح (احور) و (اعین) است یعنی چشم‌های درشت آهوی دارد و زیباست ازدواج می‌کند پس این نعمت بهشتی یعنی همسر (حورالعین) داشتن اختصاص به مردها نخواهد داشت و زنان بهشتی نیز از آن بی نصیب نخواهد بود.

حورالعین به تفسیر آیت الله مکارم شیرازی

حور مفهوم گسترده ای دارد که همه همسران بهشتی را شامل می‌شود, همسران زن برای مردان با ایمان, و همسران مرد برای زنان مؤمن در نتیجه زن‌ها هم بی نصیب نیستند.[12]

برای مطالعه بیشتر به کتب ذیل مراجعه گردد:

1. ناصر مکارم پیام قرآن، ج 6، ص 261 نشر مدرسه امیرالمؤمنین، قم 1370 ش.

2. دائرة المعارف، تشیع، ج 6، ص 547، نشر شهید سعید محبی، تهران، 1376 ش.

3. محمد حسین طهرانی، معادشناسی، ج 10، مجلس، 70، ص 177 تا 182، نشر حکمت، 1407 ق.

و حورٌ عینٌ کامثال اللّولو المکنون جزاء به ما کانوا یعملون

(از جمله نعمت‌های بهشتی) حوران چشم درشت است که مثل لؤلؤ نهان میان صدف، این‌ها پاداش اعمال و کارهای آنان است. سوره واقعه، آیه 22 تا 24

پی نوشت ها :

[1] . واقعه/ 3.

[2] . آل عمران/ 15.

[3] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 8، ص 121.

[4] . همان، ص 122.

[5] . ترجمه تفسیر المیزان، دفتر انتشارات اسلامی، ج 18، ص 228.

[6] . نهج‌البلاغه، خطبه 85.

[7] . الرحمن/ 46.

[8] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 8، ص 196.

[9] . همان، ص 214؛ و دستغیب، عبدالحسین، معاد، ص 145

[10] . سوره دخان، آیه 54.

[11] . حسن زاده آملی، نقل از: آغاز و انجام خواجه (با شرح و تعلیقه حسن زاده آملی) ص 225

[12] .آیت الله مکارم شیرازی,پیام قرآن, ج6ص261

بخش قرآن تبیان

منابع :

اندیشه قم

پرسمان




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:حوریان بهشتی فقط برای مردان؟!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

خداوند چه کسانی را گمراه می کند ؟

خداوند کسى را گمراه نمى‏کند، بلکه هر کس در برابر حقایق قرآن بایستد، خود گمراه مى‏شود و بدین معنى مى‏توان گفت که قرآن، سبب گمراهى او گردید.

قرآنمثال‏هاى قرآن، وسیله تربیت و رشد

إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَیَقُولُونَ ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلاً یُضِلُّ بِهِ کَثِیراً وَ یَهْدِی بِهِ کَثِیراً وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقِینَ (بقره 26)

همانا خداوند از اینکه به پشه‏اى (یا فروتر) یا بالاتر از آن مثال بزند شرم ندارد، پس آنهایى که ایمان دارند مى‏دانند که آن (مثال) از طرف پروردگارشان به حقّ است، ولى کسانى که کفر ورزیدند گویند: خداوند از این مثل چه منظورى داشته است؟ (آرى،) خداوند بسیارى را بدان (مثال) گمراه و بسیارى را بدان هدایت مى‏فرماید. (امّا آگاه باشید که) خداوند جز افراد فاسق را بدان گمراه نمى‏کند.

کلمه «بعوض» به معناى پشه و ریشه‏ى آن از «بعض» مى‏باشد که به جهت کوچکى جثّه به آن اطلاق شده است. (مفردات راغب)

مثال‏هاى قرآن، براى همه‏ى مردم است و از هر نوع مثلى نیز در آن آمده است:

«وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ کُلِّ مَثَلٍ» ( روم، 58) البتّه این مثل‏ها را نباید ساده انگاشت، زیرا دانشمندان، کُنه آن را درک مى‏کنند: «وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما یَعْقِلُها إِلَّا الْعالِمُونَ» (عنکبوت، 43) در مثال زدن، تذکّر، تفهیم، تعلیم، بیان و پرده‏بردارى از حقایق نهفته است و در کتاب‏هاى آسمانىِ پیشین نیز همانند تورات و انجیل و در سخنان رسول اکرم و ائمه اهل بیت علیهم السلام فراوان دیده مى‏شود. در تورات نیز بخشى به نام «أمثال سلیمان» وجود دارد.

بعضى از مخالفان اسلام که از برخورد منطقى و آوردن مثلِ قرآن عاجز ماندند، مثال‏هاى قرآن را بهانه قرار داده و مى‏گفتند:شأن خداوند برتر از آن است که به حیواناتى چون مگس یا عنکبوت مثال بزند. (منظور آنها از مگس و عنکبوت دو آیه ذیل است: در آیه 73 سوره حج مى‏خوانیم:إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُباباً وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَ إِنْ یَسْلُبْهُمُ الذُّبابُ شَیْئاً لا یَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَ الْمَطْلُوبُ:" آنها که مورد پرستش شما هستند هرگز نمى‏توانند" مگسى" بیافرینند اگر چه دست به دست هم بدهند، حتى اگر مگس چیزى از آنها برباید آنها قدرت پس گرفتن آن را ندارند، هم طلب کننده ضعیف است و هم طلب شونده".

و نیز در سوره عنکبوت آیه 41 وقتى که مى‏خواهد ناتوانى بت پرستان را در تکیه گاه‏هایى که براى خود انتخاب کرده‏اند مجسم سازد آنها را تشبیه به عنکبوتى مى‏کند که آن لانه سست را براى خود انتخاب کرده است، که سستترین خانه‏ها در جهان خانه عنکبوت است (مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ‏)

و دائم اظهار می داشتند که این مثال‏ها با مقام خداوند سازگار نیست. و بدینوسیله در آیات قرآن تشکیک مى‏کردند.( اصولًا چرا خداوند از مثال زدن به پشه، شرم کند؟ مگر آفریدن پشه، شرم داشت که مثال زدن به آن نیز شرم داشته باشد؟

کوچکى پشه نباید مورد بهانه باشد، زیرا همین پشه تمام اعضاى فیل را در اندازه کوچکتر دارد و علاوه بر آن دو شاخک نیز دارد. خرطوم تو خالىِ آن همانند ظریف‏ترین و دقیق‏ترین سرنگ است که مى‏تواند این پشه‏ى کوچک، بزرگترین حیوان را عاجز کند. از امام صادق علیه السلام نقل شده است که به کوچکى پشه ننگرید که هر چه فیل دارد او هم دارد، به علاوه دو بال که فیل ندارد. «تفسیر مجمع البیان»)

خداوند با نزول این آیه به بهانه‏گیرى‏هاى آنان پاسخ مى‏دهد.

امثال قرآنچرا خداوند گروهى را با قرآن و مثال‏هاى آن گمراه مى‏کند؟

خداوند کسى را گمراه نمى‏کند، بلکه هر کس در برابر حقایق قرآن بایستد، خود گمراه مى‏شود و بدین معنى مى‏توان گفت که قرآن، سبب گمراهى او گردید.

چنان که در پایان همین آیه مى‏فرماید: «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ» یعنى‏ فسق مردم سبب گمراهى آنان مى‏باشد.

راستى مگر مى‏شود خداوند مردم را به ایمان تکلیف کند، ولى خودش آنان را گمراه کند!؟ و مگر مى شود این همه پیامبر و کتب آسمانى نازل کند، ولى خودش مردم را گمراه کند!؟ مگر مى‏شود از ابلیس به خاطر گمراه کردن انتقاد کند، ولى خودش دیگران را گمراه نماید!؟

گرچه در این آیه، هدایت و گمراهى بطور کلّى به خداوند نسبت داده شده است،ولى آیات دیگر، مسئله را باز نموده و مى‏فرماید: «یَهْدِی إِلَیْهِ مَنْ أَنابَ» (رعد، 27) خداوند کسانى را هدایت مى‏کند که به سوى او بروند.

و «یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ» (مائده، 16) به دنبال‏ کسب رضاى او باشند.

و «الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» (عنکبوت، 69)آنان که در راه او جهاد کنند.

و بر عکس، کسانى که با اختیار خود در راه کج حرکت کنند، خداوند آنان را به حال خود رها مى‏کند. مراد از گمراه کردن خدا نیز همین معناست. چنان که درباره کافران، ظالمان، فاسقان و مسرفان جمله «لا یَهْدِی» بکار رفته است.به‏قول سعدى:

راه است و چاه و دیده بینا و آفتاب       تا آدمى نگاه کند، پیش پاى خویش‏

چندین چراغ دارد و بیراهه مى‏رود       بگذار تا بیفتد و بیند، سزاى خویش‏

پیام‏های آیه:

1ـ حیا و شرم در مواردى است که کار شرعاً، عقلًا یا عرفاً مذموم باشد. امّا در بیان حقایق، شرم و خجالت پسندیده نیست. «لا یَسْتَحْیِی»

2ـ حقایق والا و مهم را مى‏توان با زبان ساده و مثال بیان نمود. «أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا»

3ـ مؤمن کلام خدارا باور دارد و مطیع آن است. «فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ»

4ـ مثال‏هاى قرآن، وسیله تربیت و رشد است. «فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ»

5ـ مثال‏هاى قرآن، حقّ و در مقام بیان حقایق است. «أَنَّهُ الْحَقُّ»

6ـ انسانِ حقیقت‏جو، از هر نورى راه را مى‏یابد، ولى شخص بهانه‏گیر و اشکال‏تراش، به هر چراغى خرده مى‏گیرد. «ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلًا»

7ـ کفر و لجاجت، عامل بهانه‏گیرى است. «ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلًا»

8ـ فسق، موجب گمراهى و مانع شناخت حقایق است. «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ»

9ـ مثال‏هاى قرآن، وسیله هدایت یا ضلالت است. «یُضِلُّ بِهِ، یَهْدِی بِهِ»

10ـ خداوند، پیمان‏شکن را فاسق و فاسق را گمراه مى‏کند. «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ»

آمنه اسفندیاری

بخش قرآن تبیان

منابع:

1- تفسیر نورج1

2- تفسیر مجمع البیان

3- سوره عنکبوت آیه 41 و 69

4- مفردات راغب

5- آیه 73 سوره حج

6- سوره رعد، آیه 27

7- سوره مائده، آیه 16




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

اس ام اس به یاد هم بودن
 

 
به که پیغام دهم ؟ به شباهنگ که شب مانده به راه ؟
یا به اندوه کلاغان سیاه ، به پرستو که سفر میکند از سردی فصل ؟
یا به مرغان نکو چیده شهر ؟ به که پیغام دهم که به یادت هستم ؟
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
هنوز رو خاکیم یادمان نمیکنند!
وای به روزی که خاکمان کنند!
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
ثانیه ها، روزها حقیرتر از آنند که بهانه ای برای از یاد بردنت باشند…
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
اس ام اس ها گاهی پیامی ندارن
فقط ارسال میشن که باور کنی اونی که فکرشو نمی کنی الان به یادته
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
در برهوت بی کسی تنها تو همزاد منی / ای نازتر از خواب شبم ، همواره در یاد منی
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
هرقدر رفاقت بکنم می ارزی / اظهار صداقت بکنم می ارزی
آنقدر عزیزی تو برایم ای دوست / صدبار که یادت بکنم می ارزی
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
یادم باشه
یادت بدم
یاد بگیری
یادت نره
که یاد تو
همیشه در یاد منه
 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 
پیام هایم گاه گاه است! آنچه ابدیست ، یاد توست
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
نمیدانم چرا چشمانم گاهی بی اختیار خیس می شوند
می گویند حساسیت فصلی است
آری من به فصل فصل این دنیای بی تو حساسم . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
خاک پایت بوسه گاهم بود و بس / بر سر راهت نگاهم بود و بس
ای نگاهت تکیه گاه خستگی / عشق تو تنها گناهم بود و بس . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
نفست باران است ، دل من تشنه ی باریدن ابر ، دل بی چتر مرا میهمان کن . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
یاد آن روزی که یاری داشتیم / این چنین خوار نبودیم ، اعتباری داشتیم
ای که ما را در زمستان دیده ای با پشت خم / این زمستان را نبین ، ما هم بهاری داشتیم .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
نامه هایم که چراغ قلبت را روشن نکرد !
امشب تمامشان را بسوزان شاید بتوانی تنهایی ات را ببینی . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
از ما که گذشت
ولی به دیگری موقتی بودنت را گوشزد کن
تا از همان اول فکری به حال جای خالیت کند . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
در غم عشق نبودیّ و محبت کردی / این هم از لطف شما بود و نمی‌دانستیم
من نکردم گله از عهد و وفاداری تو / عهد ما عهد جفا بود و نمی‌دانستیم
رنج بی‌عشقی و تنهایی و بی‌مهری یار / همه تقدیر خدا بود و نمی‌دانستیم . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
در جهان غصه کوتاهی دیوار مخور /  حسرت کاخ رفیق و زر بسیار مخور
گردش چرخ نگردد به مراد دل کَس /  غم بی مهری این مردم بی عار مخور . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
بگذار بگویند خسیسم
من
دوستت دارم هایم
را الکی خرج نمیکنم
جز برای مهربانی خودت . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
پشت آن پنجره ی رو به افق ، پشت دروازه ی تردید و خیال
لا به لای تن عریانی بید ، من در اندیشه ی آنم که تو را ، وقت دلتنگی خود دارم و بس . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
راستـش را بگو
نکند تو همان “این نیـز” هستی که همیشه می گذری . . . ؟
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
خواهش میکنم ، بی حوصلگی هایم را ببخش ، بدخلقی هایم را فراموش کن
بی اعتنایی هایم را جدی نگیر
در عوض من هم تو را می بخشم که مسبب همه ی اینهایی  . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
اونی که دوستت داره زندگیشو پات میریزه که فقط شادیتو ببینه
تویی که دوست داشته میشی هزارتا ناز میکنی براش!
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
گاه می توان براى یک دوست چند سطر سکوت به یادگار گذاشت
تا او در خلوت خود هر طور که خواست آنرا معنا کند . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
این جمله را هرگز فراموش نکن
“برای دوستت دارم بعضی ها مرسی هم زیاد است” . . .
 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
در حنجره‌ام شور صدا نیست رفیق
یک لحظه دلم ز غم جدا نیست رفیق
بگذار که قصه را به پایان ببرم
آخر غم من یکی دو تا نیست رفیق



تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:اس ام اس به یاد هم بودن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چرا شمع روشن میکنن؟

چرا شمع روشن میکنن؟
تا حالا به این فکر کردید که چرا روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردن شمع میگن آرزو کن؟
به نظرتون این کار بی دلیل انجام میشه؟
راز شمع چیه؟

جواب این سوال ها رو اگه بخوایم پیدا کنیم به یه نکته اول باید اشاره کنیم:
عالم خلقت اگه تجزیه بشه به چهار عنصر می رسیم:آب...آتش...باد...خاک...
و در دل این چهار عنصر شعور الهی وجود داره...
اگه موقع دعا کردن جایی باشیم که این چهار عنصر وجود داشته باشن استجابت دعا به شدت اتفاق میفته...
شمعی که می سوزه این چهار عنصر رو با هم داره:
موم شمع: خاک...
شعله شمع: آتش...
دود شعله: باد...
موم ذوب شده: آب...

وقتی موقع دعا کردن به شمع در حال سوختن نگاه میکنی به شعور الهی متصل تر میشی و درحالت آلفای(alfa) ذهنی قرار می گیری...حالتی که در اون به شعور الهی و خدای درونت وصل میشی...
و دعا به راحتی به عالم بالا میره و به استجابت میرسه اگه با قوانین خیر هماهنگ باشه...
راز شمع اینه...
برای همین در محراب ها و مکان های مقدس برای دعا کردن شمع روشن میکنن
و روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردنش میگن آرزو کن




تاریخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:چرا شمع روشن میکنن؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

سخنران پیر

پیری برای جمعی سخن میراند، لطیفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند. بعد از لحظه ای او دوباره همان لطیفه را گفت و تعداد کمتری از حضار خندیدند.... او مجدد لطیفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطیفه نخندید. او لبخندی زد و گفت: وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطیفه ای یکسان بخندید، پس چرا بارها و بارها به گریه و افسوس خوردن در مورد مسئله ای مشابه ادامه میدهید؟ گذشته را فراموش کنید و به جلو نگاه کنید




تاریخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:سخنران پیر,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


سنتور.....گیتار..... پیانو....سه تار....ارگ....ویلون.....دف...آکاردئون...شیپور
 
 
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
—————————————————————————-
سنتور:
رفتار شما بسیار دلنشین است اما گاهی دیگران را از خود می رنجانید و این به دلیل شرایطی است که برای شما به وجود می آید. همیشه فکر می کنید که دیگران شما را درک نمی کنند اما این قضاوت در برخی موارد اشتباه است.یک نکته ی مهم دیگر این است که برای رسیدن به مقصد باید صبر پیشه کنید و جالب تر آن که خود نسبت به این موضوع آگاه هستید.
 
—————————————————————————-
گیتار :
به اصطلاح شما فردی سرزنده و فعال هستید.در ارتباط خود با دیگران به دنبال واژه های درشت نمی گردید. شاید گاهی برای صحبت کردن از احساسات خود دچار مشکل می شوید ولی سعی کنید تا از آنچه هستید راحتتر باشید.کلام شما ساده اما دلنشین است و یکی از ویژگیهای شما آن است که اگر کسی را دوست بدارید نمی توانید به راحتی او را فراموش کنید. روابط اجتماعی مناسبی دارید و به شب های پر ستاره علاقه مندید.
————————————————
————————————————â ��———
پیانو:
شما شخصیت آرامی دارید.تفکر منحصر به فرد شما، شما را از دیگران متمایز می کند.آرزوهای شما یا خیلی دور هستند یا خیلی نزدیک وبین این دو ستاره ای از آرزو برای شما چنان نمی درخشد که نظر شما را جلب کند. تخیل زیبایتان توانایی آنرا دارد تا به حقیقتی دست یافتنی و ملموس تبدیل شود حتی اگر دیگران آن را تأیید نکنند.
————————————————
———————-
سه تار:
اندیشه های عارفانه ای دارید.به آینده بسیار می اندیشید وآن چه در اطراف شما می گذرد برای شخصیت شما اهمیت کمتری دارد.در اثبات حسن نیت خود سعی و تلاش می کنید ودر بعضی مواقع دست از آن برمی دارید. انسان مستعدی هستید و این به آن معناست که با کمی تلاش می توانید به قله های دست نیافتنی، برسید.البته بسیار خیال پرداز نیستید و دنیای ذهنی شما یک دنیای دست یافتنی است.
————————————————
—————–
ارگ:
شما یک فرد کاملا
״ احساساتی هستید.با آنکه در بعضی مواقع آنرا بروز نمی دهید اما به این فکر می کنید که آیا کسی که دوستش دارید نیز به شما می اندیشد؟ بدانید که او نیز شما را تا حد امکان دوست دارد.حس و نوع عشق شما از عشق های صادقانه است که شاید برای کمتر کسی اتفاق بیفتد.
————————————————
————————————————â
ویلون:
شما فردی بسیار زیرک و باهوش هستید و متوجه نکاتی می شوید که دیگران از آنها غافلند. به زبان ساده یعنی مو را از ماست می کشید .باید در مسیر زندگی خود پا پیش بگذارید تا بتوانید موفق شوید و قبل از انجام هر کاری درباره ی آن بیندیشید تا موقعیت های خوب را شکار کنید. غرور شما قسمتی از شخصیت شماست پس نه به راحتی آنرا زیر پا بگذارید و نه آنرا سر سختانه برای خود حفظ کنید.خوشبختی شما در گرو استفاده ی به موقع از لحظه هاست، لحظه و زمان را از دست ندهید.
————————————————
———————
دف:
از ارتباط با خداوند لذت می برید و این امر نشأت گرفته از اندیشه های عارفانه ی شماست . در ذهن و افکار خود به سیر و سفر می پردازید و این سفر نه به معنای سفر از شهری به شهر دیگر، بلکه از عالمی به عالم دیگر است. شما دوست دارید که در آن عالم لحظاتی را سپری کنید، در آنجا بغض خود را بشکنید و خالصانه با خدای خود حرف بزنید. شاید فکر می کنید خدا شما را فراموش کرده است اما خدا بندگانش را هرگز فراموش نمی کند.
————————————————
————————————————â ��
آکاردئون:
وجود شما سراسر از عشق است و شما عاشق دوست داشتن هستید.آنچه که شما گم کرده اید و به جستجوی آن می پردازید درون شما وجود دارد.به اطراف خود بیشتر توجه کنید، گم کرده ی شما بسیار نزدیک به شماست، سعی کنید مهار زندگی خود را در دست داشته باشید تا آن را بیشتر رام کنید.
————————————————
———-
شیپور :
شما یک انسان خوش نشین هستید. دیگران فکر می کنند به راحتی می توانند به درون شما پی ببرند اما به واقع خلاف این موضوع است. با آنکه به طور غیر مستقیم در حل مسائل خود از دیگران کمک می گیرید اما سعی کنید تا از اندیشه های دیگران نیز به طور مستقیم بیشتر استفاده کنید.




تاریخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:روانشناسی سازها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بحث شیرین انرژیها !! انرژی مثبت - انرژی منفی

بحث داغ انرژی ها!

تمام اتفاق هایی که دور و بر ما میوفته، نتیجه ی انرژی هاست.
دوست مون انرژی!
شغل مون انرژی!
همسر مون انرژی!
اتفاقات، دونه دونه، انرژی!


دوستان عزیز قانونی داریم در فیزیک به اسم قانون "دوبروی"!

قانون دوبروی به زبان ساده میگه که:

هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است.


خودکار ، مداد، پرده، بدن من و شما و خلاصه همه چیز در حال ساطع کردن مداوم انرژی از خودشون هستند.


این انرژی ها چه هستند؟ چه کار می کنند؟

بحث مفصلی است که تا جایی که به تکنیک های موفقیت مربوط میشه، براتون توضیح میدم.


از این انرژی ها حتی عکس و فیلم تهیه شده که می بینید :

 

دستگاه عکاسی از هاله های انرژی

 

هاله های انرژی انسان


بیمارستان میلاد تهران دوربینی رو خریداری کرده که از انرژی های اطراف بدن بیماران تصویر برداری می کنه و با توجه به تحلیل اون انرژی میشه تشخیص داد که عضو بیمار و گستردگی بیماری چطور هست



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 
صنایع دستی
با عرض سلام
احتراما اینجانب  لرستانی  و مجید فیروز عضو صنایع دستی استان مرکزی ( اراک) از شما مدیریت محترم...استان یا شهرستان......... تقاضا دارم که در صورت برگذاری نمایشگاه های خصوصی صنایع دستی و گردشگری سوغات ........ اینجانب را مطلع سازید تا بتوانیم هنرهای خود را که در حجم و, منبت و معرق با بهترین تابلو های سال که در نمایشگاه های استان های کشور مقام اول را کسب نموده اند , در معرض نمایش عموم قرار دهیم .
 
 
راه ارتباطی جهت هماهنگی : 09187632169
ایمیل :
 

 




تاریخ: پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:صنایع دستی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

پدر و مادر ؟؟
 

 
آدما تا وقتي کوچيکن دوست دارن براي مادرشون هديه بخرن اما پول ندارن.
وقتي بزرگتر ميشن ، پول دارن اما وقت ندارن.
وقتي هم که پير ميشن ، پول دارن وقت هم دارن اما . . . مادر ندارن!...
به سلامتي همه مادراي دنيا...
 

 
پدرم ، تنها کسي است که باعث ميشه بدون شک بفهمم فرشته ها هم ميتوانند مرد باشند !
 
شرمنده مي کند فرزند را ، دعاي خير مادر ، در کنج خانه ي سالمندان ...
 


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:پدر و مادر ؟؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اصالت یا تربیت

 

 

 

 

 

 

در تاریخ آمده است ، به رسم قدیم روزی شاه عباس کبیر در اصفهان به خدمت عالم زمانه " شیخ بهائی" رسید پس از سلام واحوالپرسی از شیخ پرسید : در برخورد با افراد اجتماع " اصالت ذاتی ِ آنها بهتر است یا تربیت خانوادگی شان " ؟
شیخ گفت : هر چه نظر حضرت اشرف باشد همان است ولی به نظر من " اصالت " ارجح است .
و شاه بر خلاف او گفت : شک نکنید که " تربیت " مهم تر است !
بحث میان آن دو بالا گرفت و هیچیک نتوانستند یکدیگر را قانع کنند بناچار شاه برای اثبات حقانیت خود او را به کاخ دعوت کرد تا حرفش را به کرسی نشاند .
فردای آن روز هنگام غروب شیخ به کاخ رسید بعد از تشریفات اولیه وقت شام فرا رسید سفره ای بلند پهن کردند ولی چون چراغ وبرقی نبود مهمانخانه سخت تاریک بود در این لحظه پادشاه دستی به کف زد و با اشاره او چهار گربه شمع به دست حاضر شدند وآنجا را روشن کردند !
درهنگام ِ شام ، شاه دستی پشت شیخ زد و گفت دیدی گفتم " تربیت " از " اصالت " مهم تر است ما این گربه های نا اهل را اهل و رام کردیم که این نتیجه اهميت " تربیت " است
شیخ در عین ِ اینکه هاج و واج مانده بود گفت من فقط به یک شرط حرف شما را می پذیرم و آن اینکه فردا هم گربه ها مثل امروز چنین کنند!!!
شاه که از حرف شیخ سخت تعجب کرده بود گفت : این چه حرفیست فردا مثل امروز وامروز هم مثل دیروز!!! کار ِ آنها اکتسابی است که با تربيت وممارست وتمرین زیاد انجام می شود
ولی شیخ دست بردار نبود که نبود تا جایی که شاه عباس را مجبور کرد تا این کار را فردا تکرار کند .
لذا شیخ فکورانه به خانه رفت .
او وقتی از کاخ برگشت بیدرنگ دست به کار شد چهار جوراب برداشت و چهار موش بخت برگشته در آن نهاد.......
فردا او باز طبق قرار قبلی به کاخ رفت تشریفات همان و سفره همان و گربه های بازیگر همان . . . شاه که مغرورانه تکرار مراسم دیروز را تاکیدی بر صحت حرفهایش می دید زیر لب برای شیخ رجز
می خواند که در این زمان شیخ موشها را رها کرد که درآن هنگام هنگامه ای به پا شد یک گربه به شرق دیگری به غرب آن یکی شمال واین یکی جنوب .........
واین بار شیخ دستی برپشت شاه زد و گفت : شهریارا ! یادت باشد اصالت ِ گربه موش گرفتن است گرچه
" تربیت " هم بسیار مهم است ولی" اصالت " مهم تر !
يادت باشد با " تربيت" ميتوان گربه اهلي را رام و آرام كرد ولي هرگاه گربه موش را ديد به اصل و
” اصالت " خود بر مي گردد و شير ِ نا اهل ونا آرام و درنده مي شود
 




تاریخ: پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:اصالت یا تربیت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

زندگی یعنی چه؟ (سهراب سپهری)

شب آرامی بود
می روم در ایوان، تا بپرسم از خود
زندگی یعنی چه؟
مادرم سینی چایی در دست
گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من
خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا
لب پاشویه نشست
پدرم دفتر شعری آورد، تکيه بر پشتی داد
شعر زیبایی خواند ، و مرا برد، به آرامش زیبای یقین
با خودم می گفتم
زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ!!!
زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی در همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است
وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود
نان خواهر، که به ماهی ها داد
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت
زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست
من دلم می خواهد
قدر این خاطره را دریابیم.




تاریخ: سه شنبه 6 دی 1390برچسب:زندگی یعنی چه؟ (سهراب سپهری),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

.
بايد در زندگي او چنين آدمي باشيد:
.
.
يك دوست
يك همدم
يك عشق
يك پدر
يك برادر
يك رئيس
يك نجار
يك برقكار
يك لوله كش
يك مكانيك
يك دكتر
يك طراح
يك متخصص روابط جنسي
يك متخصص زنان
يك روانپزشك
يك رونكاو
يك ماساژور
يك شنونده خوب
يك برنامه ريز خوب
يك آدم تميز
با احساس
ورزشكار
گرم
دلسوز
شجاع
باهوش
بامزه
خلاق
قوي
رقيق القلب
همدرد
پرتح مل
آينده نگر
بلندپرواز
لايق
قابل اعتماد
راستگو
قابل اتكا
و
سكسي
.
.
.
.
و اين نكات را هرگز فراموش نكنيد :
.
.
مدام از او تعريف كنيد
عاشق خريد كردن باشيد
صادق باشيد
پول تان از پارو بالا بره
و به دخترهاي ديگه هم نگاه نكنيد
.
.
..
و در عين ح ال شما بايد:
.
.
.
تمام توجه تان را به او معطوف كنيد و اصلا توقع همين رفتار را از او نداشته باشيد
زمان زيادي را به او اختصاص بدهيد، مخصوصا در تنها گذاشتنش
به او فضاي كافي بديد، ( اين يعني : هيچ وقت نپرسيد كه كجا ميري)
.
.
.
و تاكيد مي كنم كه اين سه چيز را هرگز فراموش نكنيد:
.
.
تولدش را
سالگردهاي مشتركتان را
و قرار ملاقات هايي كه مي گذاره
.
.
.

.
.
.
.
.
و حالا خانم هاي مح ترم چه طور مي توانند يك مرد را خوشح ال كنند:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.
.
.
فقط دست از سرش برداريد و تنهايش بگذاريد




تاریخ: سه شنبه 6 دی 1390برچسب:بايد در زندگي او چنين آدمي باشيد:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


اس ام اس مخصوص خداوند

خدایا من حواسم به همه هست به جز تو

پس تو هم حق داری، حواست به همه باشه به جز من . . .

.

.

.

از تصادف جان سالم بدر برده بود

و می گفت زندگی خود را مدیون ماشین مدل بالایش است

و خدا همچنان لبخند می زد . . .

.

.

.

اس ام اس در مورد خداوند

الهی در شب قبرم بسوزان / ولی محتاج نامردان مگردان

اعطا کن دست بخشش همتت را / خجل از روی محتاجان مگردان . . .

.

.

.

یا رب گناه جمله جهان را به ما ببخش / ما را سپس به رحمت بی منتها ببخش

هر چند ما نه ایم سزاوار رحمتت / ما را بدانچه نیست سزاوار ما ببخش . . .

.

.

.

دوبیتی خداوند

خدایا

راهی نمیبینم ، آینده پنهان است اما مهم نیست

همین کافیست که تو راه را میبینی و من تو را . . .

.

.

.

پیامک با موضوع خداوند

خدا یا گر نبخشی آنچه خواهم/گر ببخشی درد وبلا تو با هم

به نام حکمت آنرا می پذیرم/که عشق غیر تو باشد گناهم . . .

.

.

.

نا کرده گناه در جهان کیست ؟ بگو

آن کَس که گنه نکرده چون زیست؟بگو

من بد کنم وتو بد مکافات دهی

پس فرق میان من و تو چیست؟ بگو . . .

.

.

.

آفرین ها بر تو بادا ای خدا / ناگهان کردی مرا از غم جدا

گر سر هر موی من گردد زبان / شکر های تو نیاید در بیان

تو در جان منی من غم ندارم / تو ایمان منی من کم ندارم . . .

.

.

.

می گن با هرکی دوست بشی شکل و فرم اونو می گیری

فکرشو بکن...

اگه با خدا دوست بشی ، چه زیبا شکل می گیری . . .

.

.

.

آرامش چیست ؟

نگاه به گذشته و شکر خدا

نگاه به اینده و اعتماد به خدا

نگاه به اطراف و جستجوی خدا

نگاه به درون و دیدن خدا

لحظه هایت سر شار از بوی خدا . . .

.

.

.

آنهایی که به بیداری خداوند اعتماد دارند ، راحت تر می خوابند . . .

.

.

.

خداوندا، مگذار آنچه را که حق می دانم

به خاطر آنچه که بد می دانند، کتمان کنم . . .

.

.

.

در مقابل تقدیر خداوند مثل کودکی یک ساله باش

وقتی او را به هوا می اندازی، می خندد

چون ایمان دارد که تو او را خواهی گرفت . . .

.

.

.

خدا همه چیز را در یک روز خلق نکرده،

ولی امان از این آدمیزاد که می خواد همه چیز رو یک روزه

بدست بیاره و داشته باشه . . .

.

.

.

خداوندا

مرا واسطه عشق خود میان آدمیان کن

تا آنجا که نفرت است عشق را ارزانی کنم

آنجا که تقصیر وگناه است ببخشایم

آنجا که تفرقه وجدایی است پیوند بزنم

.

.

.

به نام بی نام او بیا تا شروع کنیم / در امتداد شب نشینیم و طلوع کنیم

مهم نیست چگونه، چطور و چند / به یک تلنگر ساده بیا تا رجوع کنیم

ببین که خاک چگونه به سجده افتاده / چرا غرور و تفاخر بیا تا رکوع کنیم . . .

.

.

.

خداوندا

گرفتار آن دردم که تو درمان آنی بنده آن ثنایم که تو سزای آنی . . .

.

.

.

ملت عشق از همه ی دین ها جداست /عاشقان را ملت و مذهب خداست . . .

.

.

.

من جامه عاشقی به تن خواهم کرد

در وادی عشق ترک من خواهم کرد

یا وصل تو را به کام دل خواهم دید

یا جامه عاشقی کفن خواهم کرد . . .

.

.

.

خداوندا تو را می خواهم ای از خاکیان برتر

تو را می گریم ای در کهکشان جاری

سکوت بغضهایم را جوابی ده

غریبی های اشکم را پناهی باش . . .

.

.

.

بر رهگذرم هزار جا دام نهی

گویی بگیرمت اگر گام نهی

یک ذره ز حکم تو جهان خالی نیست!

حکمم تو کنی و عاصیم نام نهی؟

.

.

.

به صدای ناز باران تو بخوانیم دوباره / تو به انتهای حیرت برسانیم دوباره

ز سر جهالت خود ز در تو خود براندم / تو کریم تر از انی که برانیم دوباره . . .




تاریخ: سه شنبه 6 دی 1390برچسب:اس ام اس مخصوص خداوند,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

من دایره های روحم را کشف کردم

افلاطون گفته روح دایره است
و من دایره های روحم را کشف کردم!
پنج دایره دور روحم کشیدم، و خودم را در مرکز این دایره ها قرار دادم
در دایره اول نام افرادی را نوشتم که حال و هوای خوبی به من می دهند
و در دایره پنجم که دورترین دایره به مرکز بود
نام کسانی را که از دنیای من فاصله دارند و بیشترین کشمکش را با آنها دارم
همه ما دلمان می خواهد که احساسی خوب در مورد خودمان داشته باشیم
و گاهی اوقات نداریم!
گاهی حال و هوای ما در مورد خودمان بستگی به تاثیری دارد که دیگران روی ما می گذارند... به آنهایی که در دایره آخر هستند و سعی می کنند که اعتماد به نفس ما را از بین ببرند
نمی توانی کسی را مجبور کنی که دوستت داشته باشد
و گاهی حضور در کنار افراد نامناسب باعث می شود
حتی در مفایسه با تنهایی ات، بیشتر احساس تنهایی کنی...
در چنین وضعیتی تلاش برای ایجاد تغییر و تحول
ممکن است باعث شود راهت را گم کنی
یا شاید باعث شود وجود خودت که تو را "تو" می کند را ازدست بدهی
گاه سالها طول می کشد تا یاد بگیری چگونه از خودت مراقبت کنی
به همین دلیل بسیار مهم است
که افرادی را در اطرافت داشته باشی که دوستت بدارند
حتی گاهی بیشتر از آنچه که
خودت می توانی خودت را دوست داشته باشی
در مواجه با افراد از خودت بپرس
این فرد چه حسی در من ایجاد می کند...
در کنار او می توانم خودم باشم؟
با او می توانم رو راست باشم؟
می توانم به او هرچه می خواهم بگویم؟
در کنار او احساس راحتی می کنم؟
وقتی او وارد می شود چه حسی به من دست می دهد؟
و وقتی می رود چه حالی می شوم؟
وقتی با او هستم احساسات واقعی ام را پنهان می کنم یا با او رو راستم؟
آیا او باعث می شود احساس حقارت کنم یا به خودم ببالم؟
فلسفه وجود این 5 دایره، شناخت است، نه پیش داوری
پس با خودت روراست باش
با افرادی که در نظر تو بد خلق اند، مدارا کن
و خودت را مقید نکن که چون به صرف اینکه با کسی در سر کار و یا اوقاتی ممتد
هر روز زمانی را می گذرانی
باید او را در دایره اول و نزدیک به خودت جای دهی
در دایره اول افرادی را بگذار که از صمیم جان به آنها اعتماد داری
حتی اگر هر روز آنها را نمی بینی
ولی وجود آنها باعث حس خوب و ارزشمندی در تو می شود
از خودت بپرس
در مورد افکار و خواسته هایم به چه کسی می توانم اعتماد کنم؟
آنها همان کسانی هستند که در دایره اول جای دارند
با این افراد و در کنار آنها، قدرتمندی...
ارزشهای مشترک با آنها داری
و با حضور آنها در زندگیت، دنیا را زیباتر می بینی
دوستان و همراهانی خارق العاده!
دایره دوم جای کسانی است که به رشد معنوی تو کمک می کنند
مربیان... آموزگاران
و شاید هم افرادی که تنها برای وقت گذرانی خوبند
بیرون رفتن و خندیدن...
چیزی به تو اضافه نمی کنند
ولی در عین حال هم باعث نمی شوند که حس بدی نسبت به خودت داشته باشی
دایره سوم همکاران و اقوامند
و شاید هم آدمهای خنثی، کسانی که نقش بسیار کوچکی در چند ساعت از زندگی تو ایفا می کنند
و تاثیر آنها نیز تنها همان چند ساعتی است که با آنها هستی
هیچ زمانی در غیر از ساعت ملاقاتشان به آنها فکر نمی کنی
و به راحتی می شود با فرد دیگری جایگزین شوند
افراد این دایره در محدوده کار و وظایفشان با تو هستند و لاغیر
دایره چهارم سر آغاز عزم راسخ توست!
آنها کسانی هستند که در کار تو اخلال ایجاد می کنند
افراد این دایره لزوما" با خود واقعی تو مرتبط نیستند
حتی ممکن است رییس اداره ای باشد که تنها دورادور با کار آنها در ارتباطی
افراد این دایره در زندگی اجتماعی و حرفه ات مهم هستند...
در کنار آنها نمی توانی راحت باشی
و وقتی آنها را می بینی شاید حتی آشفته و پریشان شوی
دایره آخر جای دورترین افراد است
جای آدمهایی که به تو لطمه زده اند، تحقیرت کرده اند،
کسانی که همیشه به تو انرژی منفی می دهند
و احساسات زجرآوری را با آنها تجربه می کنی
خوب اکنون که جای هر کس را تعیین کردی
اجازه نده کسانی که در دایره آخر جای دارند
مستقیما" روح و روان تو را هدف قرار دهند
نگذار کسی اولویت زندگی تو باشد، وقتی تو فقط یک انتخاب در زندگی او هستی...
یک رابطه بهترین حالتش وقتی است که دو طرف در تعادل باشند
شخصیت خودت را برای کسی تشریح نکن
چون کسی که تو را دوست داشته باشد به آن توضیحات نیازی ندارد
و کسی که از تو بدش بیاید، باور نمی کند!
وقتی دائم بگویی گرفتارم، هیچ وقت آزاد نمی شوی
وقتی دائم بگویی وقت ندارم، هیچوقت زمان پیدا نمی کنی
وقتی دائم بگویی فردا انجامش می دهم، آن فردا هیچوقت نمی آید!
وقتی صبح بیدار می شویم دو انتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شویم و رویاهایمان را دنبال کنیم.
انتخاب با توست...
ما کسانی که به فکرمان هستند را نگران می کنیم و حتی به گریه می اندازیم
و گریه می کنیم برای کسانی که حتی لحظه ای به فکر ما نیستند!
این یکی از حقایق عجیب زندگی است،
و اگر این را بفهمی،
هیچوقت برای تغییر دیر نیست!



تاریخ: دو شنبه 5 دی 1390برچسب:من دایره های روحم را کشف کردم ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 
 
پروردگارا، تو را سپاس می گویم
 
 
 
.... برای تمام نعماتی که امسال به من ارزانی داشتی
... برای تمام روزهای آفتابی و برای تمام روزهای غمگین ابری و بارانی
... برای غروبهای آرام و شبهای تاریک و طولانی
 
 
تورا سپاس می گویم برای سلامتی و بیماری ، برای غمها و شادیهائی که امسال به من عطا کردی
 
 
تو را سپاس می گویم برای تمام چیزهائی که مدتی به من قرض دادی و سپس بازپس گرفتی .
 
 
خدایا، شکرت برای تمام لبخندهای محبت بار، دستان یاری رسان، برای همه آن عشق و محبت و چیزهائی شگفت انگیزی که دریافت کردم
 
 
سپاس برای تمام گلها و ستارگان، برای فرزندان و عزیزانی که دوستم دارند
 
 
خدایا، تو را سپاس می گویم برای تنهائیم، برای شغلم، برای مسائل و مشکلاتم، برای تردیدها و اشکهایم، چرا که همه اینها مرا به تو نزدیکتر کرد.
 
 
تو را سپاس می گویم برای تداوم حیاتم، برای اینکه سرپناهی در اختیارم نهاده ای، برای غذایم و برای برآورده کردن تمام نیازم.
 
 
 
پروردگارا، همان را می خواهم که تو برایم خواسته ای.
 
 
تنها از تو می خواهم:
 
 
آنقدر به من ایمان عطا کنی تا در هرآنچه بر سر راهم قرار می دهی تو را ببینم و خواستت را.
 
 
آنقدر امید و شجاعت تا نومید نشوم
 
 
و آنقدر عشق و محبت ... هر روز بیش از روز قبل عشق نسبت به خودت و آنان که در اطرافم هستند.
 
 
پروردگارا، به من بردباری، فروتنی،
 
 
و تسلیم و رضا عنایت فرما
 
 
خدایا، مرا آن ده که مرا آن به ،
 
 
و آنچه را که نمی دانم چگونه از تو بخواهم
 
 
پروردگارا، به من قلبی فرمانبردار، گوشی شنوا، ذهنی هوشیار، و دستانی ساعی عنایت فرما تا بتوانم تسلیم رضایت گردم و آنچه را که به کمال برایم خواسته ای بدیده منت بپذیرم.
خدایا، بر تمام مردمان دنیا برکت و بهروزی عطا کن، و صلح و دوستی و آرامش بر قلوب انسانها حاکم گردان . آمین




تاریخ: یک شنبه 4 دی 1390برچسب:پروردگارا, تو را سپاس می گویم,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رازهای رفتاری متولدین ماه های مختلف

 

در کارهای خصوصی متولدين فروردين ماه دخالت نکنيد ، متولدين فروردين ماه به دنبال ارضاي خواسته‌ها وتوقعات خود هستند و در اين زمينه، بسيار خودمحور و خودبين به شمار مي‌آيند.

هرگز نگذاريد متولدين فروردين ماه به راحتي دل شما را به دست آورند وگرنه به همان آساني نيز شما را از دست خواهند داد و تا ابد فراموش‌تان ميکنند.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دعای خیر پدر‎

مرد جوانی ، از دانشكده فارغ التحصیل شد. ماهها بود كه ماشین اسپرت زیبایی ، پشت شیشه های یك نمایشگاه به سختی توجهش را جلب كرده بود و از ته دل آرزو می كرد كه روزی صاحب آن ماشین شود . مرد جوان ، از پدرش خواسته بود كه برای هدیه فارغ التحصیلی ، آن ماشین را برایش بخرد. او می دانست كه پدر توانایی خرید آن را دارد.
بالاخره روز فارغ التحصیلی فرا رسید و پدرش او را به اتاق مطالعه خصوصی اش فرا خواند و به او گفت : من از داشتن پسر خوبی مثل تو بی نهایت مغرور و شاد هستم و تو را بیش از هر كس دیگری در دنیا دوست دارم. سپس یك جعبه به دست او داد. پسر ، كنجكاو ولی ناامید ، جعبه را گشود و در آن یك انجیل زیبا ، كه روی آن نام او طلاكوب شده بود ، یافت . با عصبانیت فریادی بر سر پدرش كشید و گفت : با تمام مال و دارایی كه داری ، یك انجیل به من می دهی ؟ كتاب مقدس را روی میز گذاشت و پدر را ترك كرد.
سالها گذشت و مرد جوان در كار و تجارت موفق شد . خانه زیبایی داشت و خانواده ای فوق العاده.
یك روز به این فكر افتاد كه پدرش ، حتما خیلی پیر شده و باید سری به او بزند. از روز فارغ التحصیلی دیگر او را ندیده بود. اما قبل از اینكه اقدامی بكند، تلگرافی به دستش رسید كه خبر فوت پدر در آن بود و حاكی از این بود كه پدر ، تمام اموال خود را به او بخشیده است . بنابراین لازم بود فوراً خود را به خانه برساند و به امور رسیدگی نماید . هنگامی كه به خانه پدر رسید ، در قلبش احساس غم و پشیمانی كرد.
اوراق و كاغذهای مهم پدر را گشت و آنها را بررسی نمود و در آنجا ، همان انجیل قدیمی را بازیافت . در حالیكه اشك می ریخت انجیل را باز كرد و صفحات آن را ورق زد و كلید یك ماشین را پشت جلد آن پیدا كرد.
در كنار آن‌، یك برچسب با نام همان نمایشگاه كه ماشین مورد نظر او را داشت ، وجود داشت . روی برچسب ، تاریخ روز فارغ التحصیلی اش بود و روی آن نوشته شده بود : تمام مبلغ پرداخت شده است .
چند بار در زندگی دعای خیر فرشتگان و جواب مناجاتهایمان را از دست داده ایم ، فقط برای اینكه به آن صورتی كه انتظار داریم رخ نداده اند؟!
كائنات می تواند به سرعت خواسته هایت را برآورده كند؛ اگر تأخیر در دریافت آنها است ؛ بدین دلیل است كه هنوز به اندازه كافی خواسته هایت را باور نداری ، نمی شناسی و یا احساس نمی كنی!!

 

تو تنها آشنا هستی که قلب مهربان داری، دلی با وسعت دریا به رنگ آسمان داری.




تاریخ: شنبه 3 دی 1390برچسب:دعای خیر پدر‎,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
دعا کردن و شمع در حال سوختن

تا حالا دقت کردید که توی مراسم عرفانی و روحانی و جاهای مقدس چرا شمع روشن میکنن؟
تا حالا به این فک کردید که چرا روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردن شمع میگن آرزو کن؟
به نظرتون این کار بی دلیل انجام میشه؟
راز شمع چیه؟

جواب این سوال ها رو اگه بخوایم پیدا کنیم به یه نکته اول باید اشاره کنیم:
عالم خلقت اگه تجزیه بشه به چهار عنصر می رسیم:آب...آتش...باد...خاک...
و در دل این چهار عنصر شعور الهی وجود داره...
اگه موقع دعا کردن جایی باشیم که این چهار عنصر وجود داشته باشن استجابت دعا به شدت اتفاق میفته...
شمعی که می سوزه این چهار عنصر رو با هم داره:
موم شمع:خاک...
شعله شمع:آتش...
دود شعله:باد...
موم ذوب شده:آب...

وقتی موقع دعا کردن به شمع در حال سوختن نگاه میکنی به شعور الهی متصل تر میشی و درحالت آلفای ذهنی قرار می گیری...حالتی که در اون به شعور الهی و خدای درونت وصل میشی...
و دعا به راحتی به عالم بالا میره و به استجابت میرسه اگه با قوانین خیر هماهنگ باشه...
راز شمع اینه...
برای همین در محراب ها و مکان های مقدس برای دعا کردن شمع روشن میکنن
 و روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردنش میگن آرزو کن!

یه پیشنهاد:
برای دعا کردنتون یه جای کوچیک توی اتاقتون درست کنید شبیه محراب عبادت...شمع بدارید و هر چیز دیگه ای که بهتون انرژی مثبت میده...مثلا قرآن...گل...آب...یا عکس اونی که دوستش دارید...وقتی می خواید دعا کنید...بیاید کنار محرابتون...شمع رو روشن کنید و رو به روش بشینید...چند دقیقه به سوختنش نگاه کنید با تمام وجود...بعدش چشماتون رو ببندید دعای خودتون رو بگید و اون رو توی ذهنتون تصور کنید و با خدای خودتون حرف بزنید...بعدش چشماتون رو باز کنید و دوباره به شمع نگاه کنید تا چند دقیقه..




تاریخ: شنبه 3 دی 1390برچسب:دعا کردن و شمع در حال سوختن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دانلود اشعار و ترانه های شاد کودکانه

 

 

این مجموعه شامل ۸ آهنگ زیبا می باشد که تعدادی از این آهنگها مناسب برای زمان خواب کودکان (آهنگ های لالایی) می باشد و تعدادی دیگر نیز دارای نکات آموزشی فراوان می باشد. این موزیک های کودکانه زیبا را به تمام مادران و کودکان ایرانی تقدیم میکنیم.

مناسب برای:
- مهد کودک ها
- محافل کودکانه
- میهمانی ها و جشن های تولد کودکانه

۱-      لالایی             (دانلود)

۲- لا لا لا لا گل نازم    (دانلود)

۳- لا لا لا لا گل پونه    (دانلود)

۴- ا لا لا لا گل پونه ۲  (دانلود)

۵- رنگین کمان          (دانلود)

۶- زمستون              (دانلود)

۷- پاییز                    (دانلود)

۸- ماه مهر               (دانلود)




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آهنگهای شاد تقدیم به کوچولوهای قشنگم

برای دریافت آهنگ مورد نظر بر روی دانلود , کلیک راست کرده و گزینه ...Save Target Asرا انتخاب نمایید.


  آهو دانلود   تولدت مبارک1 دانلود
  عروسک دانلود   تولدت مبارک2 دانلود
  کتاب دانلود   تولدت مبارک3 دانلود
  خانواده دانلود   زمستون دانلود
  لولو دانلود   فصل پاییزه دانلود
  نقاشی دانلود   ورزش دانلود
  نی نی دانلود   توپ دانلود
  پرنده دانلود   زنبور دانلود
  پروانه دانلود   صبح دانلود



ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

در انتظار شکوفایی، زیبایی و باروری!

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود:

پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند.

سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند .

پسر اول گفت: درخت زشتی بود، خمیده و در هم پیچیده.

پسر دوم گفت: نه.. درختی پوشیده از جوانه بود و پر از امید شکفتن.....

پسر سوم گفت: نه.. درختی بود سرشار از شکوفه های زیبا و عطرآگین.. و باشکوهترین صحنه ای بود که تابه امروز دیده ام.

پسر چهارم گفت: نه! درخت بالغی بود پربار از میوه ها.. پر از زندگی و زایش!

مرد لبخندی زد و گفت: همه شما درست گفتید، اما هر یک از شما فقط یک فصل از زندگی درخت را دیده اید! شما نمیتوانید درباره یک درخت یا یک انسان براساس یک فصل قضاوت کنید: همه حاصل آنچه هستند و لذت، شوق و عشقی که از زندگیشان برمی آید فقط در انتها نمایان میشود، وقتی همه فصلها آمده و رفته باشند!

اگر در "زمستان" تسلیم شوید، امید شکوفایی "بهار" ، زیبایی "تابستان" و باروری "پاییز" را از کف داده اید!

مبادا بگذاری درد و رنج یک فصل زیبایی و شادی تمام فصلهای دیگر را نابود کند!

زندگی را فقط با فصلهای دشوارش نبین؛ در راههای سخت پایداری کن: لحظه های بهتر بالاخره از راه میرسند!




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 
 
ز زشت رویی پرسیدند :

آنروز که جمال پخش میکردند کجا بودی ؟

 

 

گفت : در صف کمال

 
 
 
 

 

گر کسی به تو لبخند نمیزند ، علت را در لبان بسته خود جستجو کن

. مشکلی که با پول حل شود ، مشکل نیست ، هزینه است

همیشه رفیق پا برهنه ها باش ، چون هیچ ریگی به کفششان نیست . با تمام فقر ، هرگز محبت را گدایی مکن و با نمام ثروت هرگز عشق را خریداری نکن . هر کس ساز خودش را می زند، اما مهم شما هستید که به هر سازی نر قصید

 

 

 

 

.

مردی که کوه را از میان برداشت کسی بود که شروع به برداشتن سنگ ریزه ها کرد .

 

 

 

 

.

شجاعت یعنی : بترس ، بلرز ، ولی یک قدم بردار

 

 

 

 

.

وقتی تنها شدی بدون که خدا همه رو بیرون کرده ، تا خودت باشی و خودش

 

 

 

 

.

یادت باشه که : در زندگی یه روزی به عقب نگاه میکنی . به آنچه گریه دار بود میخندی

 

 

 

 

.

آدمی را آدمیت لازم است ، عود را گر بو نباشد ، هیزم است

 

 

 

 

.

کشتن گنجشکها ، کرکس ها را ادب نمی کند . 

 

 

 

 

.
 
فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد





تاریخ: جمعه 2 دی 1390برچسب:شکست سکوت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اعتماد بنفس بالا، یک ضرورت حیاتی

عـزت نــفس و اعــتماد بنفس بنیادی ترین بخش شخصیت یـك فرد می بـاشـد كه در تمام جوانب زندگی فرد خود را به نـحـوی متـظـاهــر می سازد. اعتماد بنفس سالم و بالا یك ضرورت حـیـاتی و مـطـلق بـــرای هر فردی میباشد. اعتماد بنفس را میتوان چنین تعریف كرد:



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:اعتماد بنفس بالا, یک ضرورت حیاتی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ده روش براي افزايش اعتماد به نفس

 

 

 

 

اعتماد به نفس عامل اكتسابي است كه از بدو تولد پايه هاي آن در ذهن هر يك از انسانها گذاشته و با مرور زمان اين امر گسترده تر و عميق تر مي شود. متاسفانه در بسياري از خانواده هاي سنتي چون مهمترين مساله براي والدين حرف شنوي و تسليم بله بودن فرزندان مي باشد ، اغلب با ايجاد محدوديتهاي غير ضروري و مشكل آفرين ، مانع رشد اعتماد به نفس در كودكانشان شده كه همين امر در بزرگسالي باعث عدم خودباوري و اتكاي به نفس در ايشان ميشود.

البته بديهي است چون انسان موجودي قابل تغيير و تكامل پذير است در بزرگسالي نيز مي تواند با كمك از روانشناسان و روان پزشكان اين نقيصه خود را شناخته و آن را برطرف سازد و صاحب اعتماد به نفس قوي و پايدار شود. اعتماد به نفس عاملي قابل تغيير يعني قابل افزايش يا كاهش ميباشد كه هر عاملي كه بتواند به توانائي بيشتر ما كمك كند و ما را به خود باوري برساند ، به خصوص ما را به احساس شايستگي و لياقت در زمينه هاي مختلف زندگي برساند به افزايش اعتماد به نفس ما كمك ميكند و به عكس هر موضوعي كه ما را از نظر جسمي يا فكري ضعيف كرده و حتي موقعيت اقتصادي و اجتماعي ما را تضعيف نمايد ، بر كاهش اعتماد به نفس ما مي انجامد.

اعتماد به نفس واقعي از شناخت عميق و همه جانبه ما نسبت به خود ، محيط و ديگران ريشه ميگيرد و هر چه اين شناخت بيشتر باشد بر روي اعتماد به نفس واقعي ما اثرات مثبت بيشتري مي گذارد. براي افزايش اعتماد به نفس روشهاي مختلفي وجود دارد كه متخصصان اعصاب و روان به موارد ذيل اشاره ميكنند:

1. شناخت عميق از خود ، در جهت پي بردن به توانائيهاي عظيم و پنهان خويش يكي از راه هاي اساسي افزايش اعتماد به نفس ميباشد.

2. نقاط ضعف خود را نيز بايد شناخته و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را به كار بگيريم و در صورتي كه اين كار عملي نباشد ، با آنها مدارا كنيم يا از طريق ديگر به جبران آن بپردازيم ، مثلاً اگر ناتواني و محدوديتهاي جسمي مادرزادي و ارثي داريم از طريق افزايش توانائيهاي علمي يا هنري خود ، اين پديده را جبران نماييم.

3. شناخت ديگران به خصوص آشنايان خود و استفاده از توانائيهاي ايشان در جهت مثبت نيز مي تواند براي ما كار ساز باشد.

4. محيط خود را نيز بهتر بشناسيم تا از آنها در جهت رشد و پيشرفت خود بهتر بهره بگيريم.

5. استعدادهاي خود را شناخته و در جهت رشد و شكوفايي آنها گام برداريم و سرانجام در جهت بهتر زندگي كردن از آنها استفاده كنيم.

6. از معجره اميدواري واقعي بهره بگيريم و هرگز تسليم نااميدي نشويم كه نااميدي دشمن سعادت و موفقيت ما در زندگي است ، از طرف ديگر بر كاهش اعتماد به نفس ما مي انجامد.

7. نسبت به توانائيهاي واقعي خود ايمان داشته باشيم و در نتيجه از احساس حقارت و خود كم بيني پرهيز نمائيم.

8. از مقايسه كردن خود با ديگران جدا بپرهيزيم و تنها خود را با گذشته هاي خود مقايسه كنيم و اگر عقب افتادگي يا ايستايي در ما بوجود آمده باشد ، در رفع آنها گام برداريم و هميشه ميل به پيشرفت و رشد را مد نظر خود قرار دهيم.

9. به خود و توانايي هاي خود متكي باشيم و از وابستگي هاي غير ضروري به ديگران پرهيز نماييم.

10. از تلقين شكست و ناتواني به خود پرهيز كرده و حتي تحت تاثير تلقينات منفي ديگران در اين موارد قرار نگيريم.




تاریخ: پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:ده روش براي افزايش اعتماد به نفس,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اعتماد به نفس چیست ؟ چگونه آن را افزایش دهیم ؟!؟

اغلب مردم معناي واقعي

کلمه ي "اعتماد به نفس"

را به خوبي درک نمي کنند ...

به همين دليل ان نوع از اعتماد به نفس وخود

باوري را که مطلوب ومورد نظرشان است

در زند گي تجربه نمي کنند چون فکر مي کنند

اعتماد به نفس يعني اين که ايمان واعتماد

به موفقيتها يي که در کارها به دست مي اورند.

در صورتي که اعتماد به نفس واقعي وحقيقي

ان است که قبل از اين که در کاري موفق

شويم نوعي اعتماد به توانايي خود براي

انجام ان کار داشته باشيم .


اعتماد به نفس چيست ؟


"عزت نفس" يک منبع انرژي

است . يک چتر وسيعي است که

" اعتماد به نفس " زير سايه ان است .

اعتماد به نفس يعني ديدن خودبه

عنوان فردي توانا با کفايت دوست

داشتني ومنحصر به فرد .


کفايت يعني توانايي که درحد

کافي وتسلط بر امور باشد .


منحصر به فرد يعني با توجه و

در نظر گرفتن تفاوتها ي فردي.


به تعبير ديگر اعتماد به نفس يعني ان

احساس و شناختي که از توانايي ها

و محد وديت هاي بيروني ودروني خود داريد .


بنا براين وقتي که اعتماد به نفس وخود باوري

خود را بر اساس آن که و آن چه به راستي

هستيد و نه بر اساس موفقيت ها و

دست يا بي ها يا شکست ها وناکامي هاي

خود بنا مي کنيد چيزي را در خود خلق

مي نماييد که هيچ کس وهيچ چيز ياراي

گرفتنش را از شما نخواهد داشت .

حال با توجه به مفاهيم بالا

مي توان گفت که اعتماد به نفس واقعي

همواره در درون خود شما توليد مي شود

نه از بيرون . اعتماد به نفس واقعي

زاييده ي تعهد شما به خودتان است .

اين تعهد که هر ان چه لازم باشد

انجام خواهيد داد تا به خواسته ها

ونيازهايتان برسيد .


اعتماد به نفس باور شخصي شماست

نسبت به روح خودتان به عنوان يک انسان .


اعتمادبه نفس حقيقت اين نيست

که نترسيم . بلکه ان است که

بدانيد ومطمئن باشيد با اين که مي ترسيد


اما بي گمان دست يه عمل خواهيد زد .


 

انواع اعتماد به نفس!!!


* اعتماد به نفس رفتاري


* اعتماد به نفس احساسي ، عاطفي


* اعتماد به نفس روحي ومعنوي


به منظوران که اقتدار شخصي لازم را

به دست آورده و رضايت و غنايي

که استحقاقش راداريد تجربه کنيد ،

به هر سه نوع اعتماد به نفس نياز داريد.


- اعتماد به نفس رفتاري ، به معناي قابليت

وتوانايي در عمل کردن وانجام دادن کارهاست .

از کارهاي ساده گرفته تا کارهاي سخت

همانند جامه عمل پوشاندن به روياهايتان .

اين همان نوع از اعتماد به نفس است

که مورد نظر اغلب ماست .فکر ، افکار ، قدرت ، سازنده ، ویرانگر ، فرزند ، هوشمند ، هوش ، کنترل ، زندگی ، موفقیت ،  کامیابی ،  بزرگ ،


-- اعتماد به نفس احساسي وعاطفي به

معناي توانايي در تسلط وبه کنترل در آوردن

دنياي احساس وعواطف شماست .اين که بدانيد

چه احساساتي داريد ، معناي ان ها را بفهميد

وبتوانيد انتخابهاي احساسي درست بکنيد

وازخود در مقابل درد و رنج روحي ولطمه ها

وصد مه هاي عاطفي محافظت کنيد وبدانيد

چگونه روابطي صميمي ، سالم و

مانگار خلق نماييد .


-- سومين نوع از اعتماد به نفس

که مهم ترين انها مي باشد ، اعتماد

به نفس روحي ومعنوي است . اين نوع

از اعتماد به نفس همانا اعتماد وايمان شما

به جهان هستي وکل آفرينش وموجودات است .

اين ايمان روحي که زندگي ، هدف ونهايتي

مثبت را در پي


خواهد داشت وشمابه خاطر هدفي

اين جا هستيد وزندگي 70 - 80 - 90 ساله تان

برروي اين کره خاکي هدف ومقصودي را دنبال مي کند .


اعتماد به نفس آن است که باور داشته

باشيد مي توانيد وتوانايي ان را داريد

که تمام توانتان رابه کار بگيريد

و شرايط واوضاع زندگي را آن گونه

که مطلوب ودلخواه شماست تغيير دهيد


چگونه اعتماد به نفس را در خود تقويت کنيم ؟


اصل اول - گذشته را بپذيريد وا ينده را دگرگون کنيد


شما بايد بدانيد که گذشته را نمي توان تغييرداداما

آينده هنوز آفريده نشده است . آينده چيزي نيست

جز انديشه هاي شما وکوشش براي افريدن انها .

منظور ما اين است که در بند گذ شته نباشيد

نه اينکه از تجربيات ، خطاها وشکستهاي گذشته

درس نگيريد .پس بايد عاقلانه به گذشته

نگاه کرد و اند يشه و وقت خود را صرف چيزي

کنيم که توان آفريدن ودگرگون ساختن آن را داريم .


اصل دوم - درباره اهدافتان با خود گفتگو کنيد .


اهداف را به صورت جملا تي مشخص در اوريد

وبه خود بگوييد ان هم به صورت جملات مثبت .

اهداف بايد واقعي ومعقول باشند نه بلند پروازانه

که دسترسي به انها ممکن نباشد ونه

پيش پا افتاده که ارزش کوشيدن را نداشته باشند .

اهداف معقولي براي هرساعت ، روز ،

هفته وماه وضع کنيد .

موفقيت در اهداف کوتاه شما را براي

دست يافتن به اهداف بلند مدت تشويق

مي کند و انگيزه تلاش را در شما بيدار مي سازد .

همواره اهداف را ياداور شويد تا بخشي

از ضمير ناخوداگاه شما گردد.


self esteemاصل سوم -

تصميم گرفتن را تمرين کنيد .

 

 

 

 

 

 

تصميم گيري مستلزم خطر پذيري

واحساس مسئوليت است


اصل چهارم -

نتايجي را که مي خواهيد مجسم کنيد .


تصوير روشني را از آنچه مي خواهيد

به دست اوريد ، داشته باشيد اين کار

باعث مي شود تا انرژي خودرا بران هدف

متمرکز کنيد . اين برخورد تصويري باهمه

آرمان ها و اهداف براي شما مفيد است

وياري تان مي دهد تا کم کم

زمينه هاي -دست يابي به انها را فراهم سازيد .self esteem


اگر مي خواهيد از شر خصلتي رها شويد

خودر ا در حالتي تصور کنيد که از آن خصلت

هيچ اثري در شما نيست .

همين تصوير وتکرار آن و انجام دادن

تمرينهاي اصلاحي به شما کمک مي کند

تا از آن خصلت نا خوشايند رها شويد .

اين کار خيال پردازي ، بي خاصيت نيست

بلکه واقعيت روانشناختي پذيرفته شده اي

است که به بسياري کسا ن ياري رسانده است .


اصل پنجم -
دربرخي زمينه ها متخصص شويد .


آگاهي عمومي لازمه زندگي فردي واجتماعي است

اما کافي نيست . براي پيشرفت در زندگي فردي

وحرفه اي شما بايد در زمينه هايي متخصص

ومنحصر به فرد باشيد . همين نکته که

شما چيزي مي دانيد وديگران نمي دانند

به شما اعتماد به نفس مي دهد .

بايد اموزش مداوم را به عنوان يک اصل

در زندگي خويش بپذيريد .





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی